لودریان: ترکیه اقدام به رفع نگرانی‌های اتحادیه اروپا کند

وزیر خارجه فرانسه از ترکیه خواست تا اقدامات توسعه طلبانه خود در منطقه را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که انتظار دارد ترکیه پیش از تصمیم اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های احتمالی بیشتر علیه آنکارا، به جای اظهار نظر باید دست به اقدامات جدی بزند.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه  فرانسه، در گفت‌وگو با برخی از رسانه‌های این کشور گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید از تقابل در شرق دریای مدیترانه، لیبی و قره باغ امتناع کند.

وی گفت: «اظهارات تسکین دهنده اردوغان که طی دو یا سه روز گذشته دیده‌ایم کافی نیست، ما به اقدامات نیاز داریم».

لودریان گفت: «ما اختلافات زیادی داریم، و سیاست‌های ترکیه را  توسعه طلبانه و همچنین تهاجمی در قبال دو عضو اتحادیه اروپا، یونان و قبرس می‌دانیم».

لودریان گفت که ترکیه برخی از تروریست های حاضر در سوریه را به قره باغ کوهستانی اعزام کرده، جایی که طرف‌های درگیر ارمنستان و آذربایجان در این ماه توافق نامه صلح با میانجیگری روسیه را امضا کردند. لو دریان گفت که در اجلاس دسامبر، اتحادیه اروپا رفتار آنکارا را به دقت بررسی خواهد کرد.

گفتنی  است، اردوغان روز شنبه گفت که انتظار دارد تا اتحادیه اروپا به وعده‌های خود عمل کند و علیه ما تبعیضی قائل نشود.

ترکیه طی سال جاری به دلیل دخالت نظامی در درگیری‌های لیبی و همچنین از سرگیری فعالیت‌های گسترده در شرق دریای مدیترانه از سوی بروکسل مورد انتقاد جدی قرار گرفته و تهدید به تحریم های گسترده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار