شیخ الازهر خطاب به وزیر خارجه فرانسه: توصیف تروریسم با عنوان اسلامی مردود است

احمد الطیب از فرانسه خواست تا فورا استفاده از توصیف تروریسم با عنوان اسلامی را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، احمد الطیب شیخ الازهر امروز یکشنبه در دیدار با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، تأکید کرد که فرانسه باید از توصیف «تروریسم با عنوان اسلامی» خودداری کند.

احمد الطیب گفت: «ما از همه می‌خواهیم که استفاده از این اصطلاح را فورا متوقف کنند؛ زیرا اینکار احساسات مسلمانان جهان را تحریک می‌کند و با حقیقتی که همه می‌دانند مغایرت دارد».

وی افزود: «توهین به حضرت محمد صلی الله علیه و آله کاملاً غیرقابل قبول است و ما کسانی را که به پیامبر بزرگوارمان اهانت کنند در دادگاه‌های بین المللی تحت تعقیب قرار خواهیم داد».

شیخ الازهر تاکید کرد: «اروپا به دلیل آنچه دین اسلام برای بشریت به ارمغان آورده، مدیون پیامبر اسلام (ص) و دین ما است. ما توصیف تروریسم با عنوان اسلامی را رد می‌کنیم؛ ما وقت نداریم صرف اصطلاحاتی کنیم که هیچ ارتباطی به ما ندارد».

احمد الطیب اضافه کرد: «همه باید فوراً استفاده از این اصطلاح را متوقف کنند؛ زیرا اینکار احساسات مسلمانان جهان را تحریک می‌کند و با حقیقتی که همه می‌دانند مغایرت دارد».

الازهر از راه اندازی یک بستر جهانی برای معرفی پیامبر رحمت و بشریت، صلی الله علیه و آله و سلم، توسط دیده بان مبارزه با افراط گرایی این دانشگاه به زبان‌های مختلف دنیا خبر داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار