آمریکا: نباید امدادرسانی به غزه دچار اختلال شود

وزارت خارجه آمریکا از مطرح کردن موضوع اختلال پیش آمده در روند امدادرسانی‌ها به غزه با مقامات صهیونیست خبر داد.

گذرگاه رفح در جنوب غزه تنها گذرگاهی بود که فلسطینیان در این باریکه به وسیله آن به مصر متصل بوده و کمک‌های امدادی را از این طریق دریافت می‌کردند. با این حال، آغاز عملیات نظامی صهیونیست‌ها در شرق رفح و اشغال این گذرگاه، باعث انسداد ورود کمک‌های بشردوستانه برای مردم شده است. این در حالی است که سایر گذرگاه‌های ورودی به غزه نیز به دلایل مختلف شاهد اختلال در روند کمک رسانی‌ها هستند. 

به گزارش الجزیره، آمریکا امروز (دوشنبه) مدعی مطرح کردن موضوع ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه با طرف صهیونیست شد. 

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به رسانه‌ها گفت: ما این موضوع که تظاهرکنندگان اسراییلی مسیر ورود کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه را مسدود و در روند کمک رسانی‌های اختلال ایجاد کرده اند را با مقامات اسراییل در میان گذاشتیم. 

وی بدون اشاره به سکوت آمریکا در برابر نسل کشی فلسطینیان و عدم استفاده ایالات متحده از ابزار‌های فشار خود بر روی تل آویو به منظور پایان بخشیدن به جنایات در غزه، خاطر نشان کرد: واشنگتن بر این باور است ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه نباید مختل شود. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون بدرفتاری‌های رخ داده با بازداشت شدگان فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها نیز گفت: آمریکا در حال بررسی ادعا‌های مطرح شده پیرامون سوء رفتار با بازداشت شدگان فلسطینی است. 

اوایل صبح امروز معترضان صهیونیست که خواهان نسل کشی فلسطینیان در غزه هستند در هبرون در کرانه باختری اقدام به حمله به کامیون حامل کمک‌ها به غزه شدند. آنها با پخش کردن اقلام کمکی به فلسطینیان شامل مواد غذایی در جاده، در روند امدادرسانی اختلال ایجاد کردند. 

چنین اتفاقاتی بار‌ها از سوی معترضان صهیونیست رخ داده و نظامیان صهیونیست که به توحش خود در سرکوب اعتراضات فلسطینیان شهرت دارند هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق نمی‌کنند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مردم بی دفاع و بیماران را در بیمارستانهای غزه
به خاک وخون می کشند ، آنوقت برای گول زدن
افکار عمومی مردم دنیا میگن :
امداد رسانی به مردم غزه نباید دچار اختلال بشه !!
آخرین اخبار