لغو موقت محدودیت‌های مسافرتی اروپا علیه انگلیس

اتحادیه اروپا ضمن لغو موقت محدودیت‌های مسافرتی به انگلیس، به شهروندان کشورهای عضو هشدار داد تا از سفرهای غیرضروری به این کشور خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اتحادیه اروپا به شهروندان کشور‌های عضو این اتحادیه توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری از مبدأ و به مقصد انگلیس خودداری کنند.

این در حالی است که کمیسیون اروپا از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواست برای فراهم شدن زمینه بازگشت مسافران و افراد مقیم انگلیس به کشور‌هایشان، ممنوعیت سفر از مبدأ و به مقصد این کشور را فعلا متوقف کنند.

اتحادیه اروپا روز سه شنبه پیشنهاد کرد سفر‌های هوایی ضروری با انگلیس از سر گرفته شود.

کمیسیون اروپا که نهاد اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود روز سه‌شنبه به کشور‌های عضو این اتحادیه توصیه کرد از سرگیری حمل و نقل هوایی برای سفر‌های ضروری با انگلیس را تسهیل کنند تا در زنجیره تامین کالا‌ها خللی ایجاد نشود.

اگر توصیه کمیسیون اروپا به اجرا گذاشته شود هزاران شهروند اتحادیه اروپا و انگلیس می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

این پیشنهاد سه شنبه شب توسط نمایندگان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بسیاری از کشور‌های جهان ترافیک هوایی را با انگلیس به حالت تعلیق درآورده‌اند. اولین کشورهایی که چنین تصمیمی گرفتند هلند و بلژیک بودند و پس از آن‌ها آلمان، ایتالیا، دانمارک، ایرلند، اتریش و فرانسه به آن‌ها پیوستند. از هم اکنون، بیش از دوازده کشور در اروپا و سایر مناطق از جمله روسیه، ترکیه، سرزمین‌های اشغالی و هند تا اطلاع ثانوی تردد هوایی با انگلیس را متوقف کرده اند.

علاوه بر ممنوعیت مسافرت مسافران، فرانسه حمل و نقل باری را از انگلیس را متوقف کرده است.

روز شنبه، مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند که این کشور نوع جدیدی از کووید-۱۹ را شناسایی کرده است که می‌تواند سریعتر از سایر گونه‌های ویروس کرونا گسترش یابد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس محدودیت‌های جدید ویروس کرونا را به ویژه در لندن و جنوب شرقی انگلیس برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید در سراسر کشور در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار