وزیر خارجه ایرلند درباره توافق برگزیت؛

پیشنهاد اتحادیه اروپا بسیار سخاوتمندانه بود

سیمون کوونی با اشاره به مذاکرات بی‌حاصل طرف‌های توافق برگزیت، پیشنهاد اتحادیه اروپا را در این باره بسیار سخاوتمندانه خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، سیمون کوونی، وزیر خارجه ایرلند گفت که هر دو طرف در مذاکرات تجاری برگزیت برای خاتمه دادن به مذاکرات باید در مورد منطقه پر مناقشه ماهیگیری کنار بیایند.

کوونی گفت: پیشنهاد اتحادیه اروپا در آخر هفته بسیار سخاوتمندانه بود و بعید است کشور‌هایی مانند فرانسه، هلند، دانمارک، بلژیک و ایرلند پیشنهاد دیگری ارائه دهند.

در کمتر از دو هفته مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، هر دو طرف از یکدیگر خواستند تا برای دستیابی به توافق و حفاظت از تجارت یک تریلیون دلاری از تعرفه‌ها و سهمیه‌ها اقدام کنند.

مذاکرات به طور عمده بر سر دو موضوع متوقف شده است: حق ماهیگیری اتحادیه اروپا در آب‌های انگلیس و ایجاد یک به اصطلاح شرایط بازی که بر اساس قوانین، رقابت عادلانه را برای هر دو طرف فراهم می‌کند.

پس از بیش از ۹ ماه مذاکره میان انگلیس و اتحادیه اروپا برای توافق بر سر برگزیت، هنوز هیچ دست آورد قابل توجهی حاصل نشده است. یک منبع آگاه در دولت جانسون اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا مواضع خود را درباره مذاکرات تغییر ندهد، احتمالاً لندن در پایان سال جاری میلادی بدون توافق اقدام به ترک این اتحادیه کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار