میشل بارنیه: اتحادیه اروپا و انگلیس هرکدام باید اختیار خود را داشته باشند

مذاکره کننده اتحادیه اروپا در توافق پسابرگزیت گفت باید هریک از طرف‌ها در این توافق اختیارات خود را داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در توافق پسابرگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اظهارات جدیدی درباره این توافق مطرح کرده است.

بارنیه در حساب کاربری توییتر خود با تاکید برآنکه رایزنی‌ها در جریان است، نوشت: «مذاکرات با انگلیس درباره توافق پسابرگزیتی در لحظه‌ای حساس قرار داشت.»


بیشتر بخوانید:

انگلیس: درخواست‌های اتحادیه اروپا غیرمعقول است


او در ادامه پیام نیز نوشت: «اتحادیه اروپا همچنان به توافقی عادلانه، متقابل و متعادل متعهد است. ما برای حاکمیت انگلیس احترام قائل هستیم و البته در مقابل نیز همین انتظار را از لندن داریم.»

بارنیه سپس تاکید کرد: «هر دو طرف معامله باید اختیارات خود و آب‌هایشان را داشته باشند.»

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا همچنین بر تساوی این اتحادیه و انگلیس در زمان خطر تاکید داشت.

این در حالی است که برخی مقام‌های انگلیس گفتند: «انتظار می‌رود انگلیس و اتحادیه تا پیش از کریسمس به توافقی دست یابند، اما همچنان نرسیدن به توافق یک سناریوی محتمل است.»

هفته گذشته «اورزلا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، پس از صحبت با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، درباره این توافق گفت: «غلبه بر اختلافات میان ما و لندن کاری بسیار دشوار است.»

در مقابل جانسون نیز گفت: «رویکرد اتحادیه اروپا باید تغییر کند تا به توافق برسیم.»

انگلیس که به‌طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از بلوک اروپا خارج شد، در آخرین تلاش برای گفت‌وگو با اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق تجاری، پیشنهادی را برای بررسی توافق اصلی خروج، در پنج یا ۱۰ سال ارائه کرده است.

اگر هیچ توافق تجاری صورت نگیرد، روابط اقتصادی اتحادیه اروپا و انگلیس تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد، این توافق شامل تعرفه‌های گمرکی مرسوم و چک‌های مرزی کامل برای کالا‌هایی است که از طریق کانال مانش وارد می‌شوند.

بلاتکلیفی در مورد مقررات اقتصادی پس از برگزیت این حدس و گمان‌ها را برانگیخته است که هیچ توافقی منعقد نمی‌شود مگر اینکه هر یک از طرفین اقدام اول را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار