درخواست پارلمان انگلیس از جانسون برای آمادگی به منظور برگزیت بدون توافق

با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات برگزیت، نمایندگان انگلیس از نخست‌وزیر خواستند تا آمادگی کامل برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان پارلمان انگلیس از بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور خواستند تا آمادگی کامل برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را داشته باشد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا توافق کردند که مذاکرات برگزیت در مورد یک معامله تجاری را تمدید کنند، هرچند طرفین هنوز در مورد موضوعاتی مانند حاکمیت، شیلات و مواردی دیگر به نتیجه نرسیدند.

کمیته برگزیت در مورد وضعیت کلی آمادگی برای پایان دوره گذار برگزیت ابراز نگرانی کرده است، زیرا انگلیس و اتحادیه اروپا هنوز در تلاش هستند که یک معامله تجاری منعقد کنند.

نمایندگان پارلمان در گزارشی که روز شنبه منتشر شد تأکید کردند: مهم است که دولت برنامه‌های اضطراری قوی برای مقابله با هر اتفاقی که پس از یکم ژانویه قرار است رخ دهد، داشته باشد.

هیلاری بن، رئیس کمیته  برگزیت، از حزب کارگر، دولت را به دلیل عدم اطمینان تأمین تجارت بازرگانان و شهروندان در مورد آنچه در همه مناطق تحت تأثیر مذاکرات لندن و بروکسل اتفاق خواهد افتاد مقصر دانست.

اظهارات بن در پی اعتراف بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بود که توافق برگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا را دشوار دانست.

جانسون با اشاره به سناریوی احتمالی برگزیت گفت: من فکر می‌کنم ما فقط باید این دوره را پشت سر بگذاریم و تمام فرصت‌هایی را که در سال ۲۰۲۱ برای این کشور ایجاد می‌شود بررسی کنیم. به گفته او، گرچه برگزیت بدون توافق احتمالی ممکن است در ابتدا دشوار باشد، اما این امر نمی‌تواند انگلیس را از رشد موفق در پایان روز باز دارد.

جانسون در حالی هشدار داد که میشل بارنیر، مذاکره کننده اصلی اتحادیه اروپا در مورد برگزیت اعلام کرد که تنها چند ساعت دیگر برای توافق اتحادیه اروپا و انگلیس باقی مانده است.

در ژانویه، انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج شد و وارد یک دوره انتقال ۱۱ ماهه شد که قرار است در ۳۱ دسامبر منقضی شود. در جریان انتقال، انتظار می رفت انگلیس در مورد یک معامله تجاری با اتحادیه مذاکره کند اما توافق نامه هنوز امضا نشده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار