صف طولانی کامیون‌ها در مرز‌های انگلیس در پی شیوع کرونای جدید

در پی شیوع کرونای جدید صد‌ها کامیون که قصد خروج از انگلیس را داشتند پشت مرز صف‌های طولانی تشکیل دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هفته گذشته، دولت انگلیس اعلام کرد که یک ویروس کرونای جهش یافته که می‌تواند تا ۷۰ درصد سریعتر منتقل شود، به طور فعال در لندن و مناطق اطراف آن در حال شیوع است.

در پی انتشار این خبر بسیاری از کشور‌ها مرز‌های زمینی و هوایی خود را با انگلیس بستند.

خبرنگار اسپوتنیک که مستقر در شهر مرزی فولک استون انگلیس است گزارش داد صد‌ها کامیون که قصد عبور از مرز را دارند، متوقف شده و به دلیل شیوع این ویروس قادر به عبور نیستند. همچنین برخی کامیون‌ها که باید بار خود را به کشتی‌ها تحویل دهند، بلاتکلیف مانده اند.

این امر موجب شکل گرفتن صف‌های طولانی در مرز‌های آبی و زمینی انگلیس شده است.

بسیاری از کشور‌های جهان ترافیک هوایی را با انگلیس به حالت تعلیق درآورده اند. اولین کشورهایی که چنین تصمیمی گرفتند هلند و بلژیک بودند و پس از آن‌ها آلمان، ایتالیا، دانمارک، ایرلند، اتریش و فرانسه به آن‌ها پیوستند. از هم اکنون، بیش از دوازده کشور در اروپا و سایر مناطق از جمله روسیه، ترکیه، سرزمین‌های اشغالی و هند تا اطلاع ثانوی تردد هوایی با انگلیس را متوقف کرده اند.

علاوه بر ممنوعیت مسافرت مسافران، فرانسه حمل و نقل باری را از انگلیس را متوقف کرده است.

روز شنبه، مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند که این کشور نوع جدیدی از کووید-۱۹ را شناسایی کرده است که می‌تواند سریعتر از سایر گونه‌های ویروس کرونا گسترش یابد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس محدودیت‌های جدید ویروس کرونا را به ویژه در لندن و جنوب شرقی انگلیس برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید در سراسر کشور در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار