خضریان در صحن علنی مطرح کرد؛

انتقاد نماینده تهران از تشکیل نشدن جلسات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها

نماینده تهران از برگزار نشدن جلسات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خضریان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: بیش از یک ماه از تشکیل هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در همین صحن مجلس می‌گذرد؛ چه اتفاقی افتاده که تا امروز یک جلسه هم به رسمیت نرسیده است؟

او ادامه داد: تمرکزگرایی و اینکه همه چیز در قبضه یک فرد باشد، تا کجا؟ هدفمان محقق نشده است و یا هیئت نظارت نمی‌تواند محقق کند؟ چرا مجلس با برگزار نشدن جلسه این هیئت نظارت در آستانه انتخابات شوراها، باید با آبرویش بازی کند؟

خضریان تصریح کرد: از طرف دیگر در همین صحن مجلس نمایندگان سه نفر را در هیئت امنای خانه ملت تعیین کردند؛ وضعیت  و شرایط بازدید خبرگزاری خانه ملت از نظر افکار عمومی، به گفتن نیازی ندارد. این خبرگزاری تبدیل به یک پایگاه روابط عمومیِ صِرف شده است. جلسه هیئت امنا هم برای تعیین تکلیف این خبرگزاری با گذشت چندین ماه برگزار نشده است و اکنون به صورت غیر قانونی اداره می شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: چرا ریاست مجلس باید بر اساس میل خودش امور را رقم بزند؟  آیا اگر برنامه‌ای مطابق میلش نباشد، باید مانع اجرای قانون شود؟

در پاسخ به خضریان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس و ریاست وقت صحن علنی بیان کرد: البته این موضوع را باید در حضور رئیس مجلس بیان می‌کردید. هیئت نظارت بر شوراها پنج نفر هستند و هیئت امنای خانه ملت سه نفر که  مجلس نمایندگانش را انتخاب کرده است و این عزیزان باید جلسه بگذارند.

او ادامه داد: هیئت امنای خبرگزاری خانه ملت و هیئت نظارت بر انتخابات شوراها اختیار خود را از مجلس گرفته‌اند و باید وظیفه خود را اعمال کنند، البته کسی هم مانع آنها نیست. گفته شده ظرف امروز و فردا این مسئله حل و فصل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار