سفارت ایران در پاکستان: هرگونه پشتیبانی از اسرائیل در تضاد با خواست جامعه جهانی است

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در آستانه روز نکبت با اعلام انزجار از اقدام آمریکا در کارشکنی و اخلال در روند توقف جنگ و کشتار مردم غزه، تاکید کرد: هرگونه پشتیبانی حقوقی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی غیر قابل قبول و در تضاد با خواست جامعه جهانی است.

 بخش دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران در اسلام‌آباد امروز و در آستانه روز نکبت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پانزدهم می‌روز نکبت و سالروز ایجاد رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی با توطئه استعماری-غربی است. این روز یادآور شروع دوره خونبار نسل‌کُشی، قتل عام، آوارگی، اشغال و هتک حرمت سرزمین مقدس فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است و سرآغاز ۷۶ سال اشغال خاک فلسطین و نقض آشکار حقوق بشر، و حق تعیین سرنوشت آنهاست.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: رژیم صهیونیستی، با بی اعتنایی به همه ارزش‌ها و هنجار‌های انسانی و مغایر با ارزش‌های حقوق بشر، اصول و قوانین و مقررات بین المللی و منشور سازمان ملل، دست به ارتکاب شنیع‌ترین نوع جنایت‌های بین المللی در طول تاریخ بشریت از جمله جنایات جنگی، نسل‌کُشی، کودک کشی و جنایات علیه بشریت، زده است.

سفارت ایران در اسلام‌آباد، ضمن محکومیت دور جدید کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت بیش از ۳۵ هزار انسان بی‌گناه اعم از زن و کودک و مردان بی‌دفاع و مظلوم، مجروح شدن ۷۵ هزار نفر، آواره شدن صد‌ها هزار انسان بی پناه در مناطق اشغالی فلسطین و تخریب ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی توسط رژیم صهیونیستی شد، بر محکومیت کیفری عاملان این جنایت‌ها تاکید می‌ورزد.

همچنین با اعلام انزجار از اقدام آمریکا در کارشکنی و اخلال در روند توقف جنگ و کشتار علیه غزه و مخالفت اخیر آن با شناسایی دولت فلسطین در سازمان ملل متحد، هرگونه حمایت حقوقی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از رژیم غاصب صهیونیستی را غیر قابل قبول، غیرمسوولانه و در تضاد با درخواست جامعه جهانی می‌داند.

براساس این گزارش، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تأکید بر موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین و رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی، حمایت از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین، حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، بار دیگر همبستگی خود را با آرمان ملت فلسطین اعلام و تاکید می‌کند مساله فلسطین در رأس مسائل جهان اسلام قرار دارد.

سفارت ایران ضمن قدردانی از حمایت‌های گسترده مردم پاکستان و مواضع دولت این کشور همسایه، خواستار تداوم حمایت از مردم مظلوم غزه و آرمان فلسطین است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار