حل مشکلات آب و فاضلاب کوت عبدالله بر عهده چه کسی است؟

کوت عبدالله، مرکز شهرستان کارون فاقد شبکه آب و فاضلاب بوده و این مسئله در سال‌های گذشته موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوت عبدالله یکی از روستا‌های کلانشهر اهواز بود که در سال ۹۱ با چندین روستای دیگر ادغام و تبدیل به مرکز شهرستان کارون شد.

کوت عبدالله به علاوه ۹ روستای دیگر تبدیل به یک شهر شده و مرکز شهرستان جدید کارون را تشکیل دادند که این اقدام از آغاز نیز مخالفانی داشت، اما نتوانستند از اجرای این طرح جلوگیری کنند.

این منطقه که ۱۸۰ هزار تن جمعیت دارد، از شرایط بهداشتی نامطلوبی برخوردار است.

کوت عبدالله فاقد شبکه آب و فاضلاب است. اواخر آذرماه پارسال بارش شدید باران در خوزستان موجب آبگرفتگی بسیاری از منازل مردم شد و در نتیجه اعتراض بسیاری از شهروندان را نیز به دنبال داشت.

معصومه خنفری فرماندار کارون با تاکید بر این مسئله که کوت عبدالله شبکه فاضلاب ندارد، گفت: در این شهر برای دفع فاضلاب از جو‌های روباز استفاده می‌شود که فاقد خروجی هستند و به استثناء برخی از خطوط که وارد رودخانه کارون می‌شود، مابقی در زمین‌های خالی اطراف شهر تخلیه می‌شوند.

اقدامات برای رفع مشکل فاضلاب کوت عبدالله

او با اشاره به بارندگی‌های پارسال که در برخی نقاط این شهر موجب نفوذ آب به خانه‌های مردم شده بود، افزود: زمین‌های خالی از سکنه پیرامون کوت عبدالله که فاضلاب در آنها تخلیه می‌شد پس از مدتی فروخته شدند و مجوز ساخت و ساز نیز برای آنها صادر شد همین مسئله موجب رخنه آب و فاضلاب درون منازل مردمی شده بود چرا که قبل از سکونت، محل زندگی آنها مکانی برای تخلیه فاضلاب و آب‌های سطحی بوده است.

خنفری در خصوص اقدامات برای رفع مسئله فاضلاب کوت عبدالله بیان کرد: برخی طرح‌ها در بعضی مناطق در حال اجرا هستند و تعدادی نیز به اتمام رسیدند، اما رفع این معضل اعتبارات بیشتر و اقدامات وسیعتری را می‌طلبد. زیرا علی رغم آنکه کار لوله گذاری و ایجاد خطوط انجام می‌شود، اما مسئله اصلی نبود خروجی برای فاضلاب است.


بیشتر بخوانید


فرماندار کارون اظهار داشت: اجرای طرح فاضلاب خیابان امام رضا (ع) که یکی از مکان‌های مهم برای رفت و آمد در کوت عبدالله است تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما بعید است که تا آغاز مجدد بارندگی‌ها به اتمام برسد و این مسئله لزوم وجود اداره آب و فاضلاب مستقل را برای شهرستان کارون طلب می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولیت فاضلاب شهرستان کارون بر عهده شرکت آبفا اهواز است، تصریح کرد: متولی آب و فاضلاب در شهرستان کارون وجود ندارد. هر چند شخصی به عنوان نماینده شرکت آبفا در کوت عبدالله گمارده شده است، اما مسئولیت فاضلاب بر عهده آبفای اهواز است و قول مساعد برای راه اندازی شرکت آب و فاضلاب کارون از سوی مسئولان گرفته شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
برعهده هرکس باشد بر عهده دولت و وزارت نیرو مطمئنا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
آقا ول کن دیگه چقدر آب وفاضلاب می کنی لابد انتظار داری استاندار این کار رو برات انجام بده ،نه خیر کی گفته،بنده خدا دیگه چقدر کار کنه برای مردم شریف وقدر دان ونجیب خوزستان خسته شده ،یه کم انصاف داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
لیلا احمدی
۱۱:۳۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
خانم هست فرماندار آقا نیست هههههههه