آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 

فرماندار شادگان گفت: طرح مقابله با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان شهرستان در نظر گرفته شد.

فرماندار شادگان گفت: موضوع صید با الکتروشکر دیگر یک مسئله معمولی نیست بلکه یک بحران حاد در حوزه اشتغال و معیشت جوامع محلی است .

صالح زاده می گوید: ما یک طرح مقابله با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان شهرستان در نظر گرفته شد و این طرح با هماهنگی و حمایت قاطع شورای تامین شهرستان ، ادارات حفاظت محیط زیست و شیلات برای مقابله قاطعانه با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان قانونمند در شهرستان بزودی اجرا خواهد شد. 

او می‌گوید: از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان انتظار می رود با افزایش امکانات و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شادگان با صیادان غیرمجاز و خارج از چارچوب قانونی که با دستگاه های ممنوعه برقی اقدام به صید غیر قانونی ماهی می کنند ، برخورد قاطعانه داشته باشند و متخلفان به مراجع ذیصلاح معرفی تا ضمن جلوگیری از ادامه این روند برخورد قاطعانه بعمل آید.

محمد حسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: شادگان با دارا بودن تالاب بین المللی بعنوان یکی از قطب های مهم معیشت علی الخصوص صید و صیادی ، منبع ارتزاق و معیشت مردم محلی و روستایبان به شمار می رود. 

 سید عادل مولا معاون ‌محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : با توجه به لزوم حفظ ذخایر آب‌های داخلی برای پایداری و تعادل اکوسیستم محیطی و اشتغال، بهرمندی و بهبود معیشتی صیادان لازم است تا دیگر نهاد های حکومتی و جامعه اطلاعاتی با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها برای مقابله با صید غیر مجاز که امروز به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است ، با اداره حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.