بهبود وضعیت فاضلاب کوت‌عبدالله با اختصاص اعتبار

فرماندار کارون از اختصاص 130 میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت فاضلاب کوت‌عبدالله خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معصومه خنفری، فرماندار کارون در نشستی که 21 مردادماه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک 17مرداد، روز خبرنگار، بیان داشت: خبرنگاران، مشکلات مردم را انعکاس می‌دهند و نیازهای جامعه و مردم را به اطلاع مسئولان می‌رسانند، خبرنگاران به ما کمک می‌کنند تا بفهمیم عملکرد ما تا چه اندازه موجب رفع نیازهای جامعه و مشکلات مردم شده است.
وی اظهار کرد: اگر عملکرد من مناسب باشد انعکاس آن موجب تشویق من می‌شود و اگر در زمان فعالیتم عملکرد مناسبی نداشته‌ام، انعکاس آن موجب تشویق من به انجام فعالیت‌های بیش تر خواهد شد. دنیای امروز دنیای ارتباطات و اطلاعات است؛ هر چه نقش خبرنگاران در آگاهی‌بخشی پررنگ‌تر باشد، توسعه بیش تر صورت می‌گیرد.
خنفری گفت: اسلام تأکید ویژه‌ای به آگاهی‌بخشی دارد و تنها دینی است که معجزه آن یک کتاب است، می بینیم که هر روز نکات تازه‌ای کشف می‌شود، داشته‌های قرآن برای کسانی که عالم‌تر و آگاه‌تر هستند، بیش تر نمایان می‌شود. اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شده است، درباره خواندن است و خداوند به قلم قسم یاد می‌کند.
فرماندار کارون خطاب به خبرنگاران، اذعان داشت: خداوند برترین بندگان خود را برای خبررسانی فرستاده است. شما خبرنگاران نیز نقش یک نبی را دارید. نبی به معنای خبر و آگاهی‌دهنده است. با توجه به این نقش، شما باید در حوزه خبررسانی نهایت دقت و امانتداری را به خرج دهید. هر چه از نیازهای سنتی جامعه جلوتر رویم و به عصر اطلاعات و آگاهی‌بخشی نزدیک‌تر شویم، نقش شما در جامعه نمایان‌تر می‌شود.
وی تصریح کرد: خبرنگاران ارتباط بخش‌های مختلف جامعه و ارتباط مردم با مسئولان را برقرار می‌کنند. امانتداری، دقت و صحت خبر از مهم‌ترین ارکان کار رسانه‌ای است. خبرنگاران، قشر روشنفکر جامعه هستند.
معصومه خنفری اظهار داشت: به دنبال افزایش مشارکت زنان در فعالیت‌ها هستم. زنان توانمند زیادی وجود دارند که ممکن است خواهان فعالیت در عرصه‌های مختلف باشند. باید توانمندی‌های این زنان را شناسایی و معرفی کنیم تا از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شود. شما خبرنگاران باید رسالت عظیم رفع تبعیض جنسیتی را بر گردن بگیرید.
وی با بیان اینکه حدود 200 هزار نفر در شهرستان کارون زندگی می‌کنند، اذعان کرد: این شهرستان از نظر کشاورزی ظرفیت‌های بالایی دارد. علیرغم اینکه یک شهرستان ساحلی هستیم، از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری حتی یک هکتار هم سهم نداریم. البته با توجه ویژه استاندار و پیگیری‌های انجام شده، قرار است به شهرستان کارون هم سهمی اختصاص پیدا کند.
خنفری گفت: جوانان مستعد زیادی در شهرستان وجود دارند. علی‌رغم اینکه گفته می‌شود سطح بی‌سوادی در کارون بالا است، شاهد علاقه جوانان شهرستان به ادامه تحصیل هستیم. به دلیل دیدگاه عشایری که در شهرستان وجود داشت، زمانی که یک فرماندار زن برای این شهرستان انتخاب می‌شد، انتظار مقاومت‌هایی می‌رفت اما دیدیم که شیوخ و عشایر، به‌خوبی از این انتخاب استقبال کردند.
این مقام مسئول بیان کرد: البته مخالفت‌هایی نیز وجود داشت اما به جرأت می‌گویم تمام این مخالفت‌ها سیاسی بود. جامعه هیچ مشکلی برای مدیریت زنان ندارد. در شوراهای شهر و مناطق عشایری می‌بینیم که در بسیاری از شهرها، خانم‌ها بالاترین رأی‌ها را کسب کرده‌اند.
وی افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان کارون وجود مدیرانی است که بسیار با احساس مسئولیت کار می‌کنند. مشکل مهم ما در شهرستان کارون این است که از ظرفیت‌های موجود استفاده نشده است. ساحل رودخانه ظرفیت بسیار بالایی برای جذب توریست و گردشگر دارد. سازمان آب و برق نیز قرار است در راه‌اندازی زمین‌های ورزشی، دهکده گردشگری، ایجاد فضای سبز مناسب و ورزش‌های ساحلی به ما کمک کند.
فرماندار کارون بیان داشت: با توجه به اینکه فاضلاب منطقه غرب رودخانه کارون تماماً وارد رودخانه می‌شود و با پایین آمدن سطح آب رودخانه، آلودگی‌ها بیش تر به چشم می‌آیند، برای بهبود کیفیت آب، باید میزان مواد شیمیایی را افزایش دهیم، افزایش مواد شیمیایی موجب افزایش بیماری‌ها برای انسان‌ها می‌شود. اگر این کار را نیز انجام ندهیم، این آب قابل استفاده نخواهد بود. قرار است 130 میلیارد تومان برای بهبود وضعیت فاضلاب کوت‌عبدالله اختصاص یابد.
معصومه خنفری در ادامه تصریح کرد: با این کار فاضلاب کوت‌عبدالله به تصفیه‌خانه شرق اهواز منتقل می‌شود. پس از تصفیه، این آب برای مصارف کشاورزی قابل استفاده است. ما در مدیریت آب مشکل داریم. می‌بینیم که در خارج از کشور، حتی کشورهای صحرایی و محروم از آب، تولیدات کشاورزی خود را به سایر نقاط دنیا منتقل می‌کنند. مدیریت منابع آب ما اغلب به صورت سنتی انجام می‌شود اما با استفاده از آبیاری‌های مدرن می‌توان با کم ترین مقدار آب، محصولات کشاورزی مناسبی را تولید کرد.
نبی سعیدی، بخشدار سویسه اظهار داشت: بخش سویسه 25 هزار نفر جمعیت دارد. این بخش به خاطر خرما و ماهی معروف است. سویسه 70 درصد کل مساحت شهرستان کارون را تشکیل می‌دهد و رودخانه کارون از وسط بخش می‌گذرد. وجود 600 رأس نخل در این شهرستان به مساحت حدود 2 هزار هکتار و وجود 3 طرح بزرگ نیشکر با مساحتی حدود 36 هزار هکتار از جمله ظرفیت‌های این بخش هستند.
وی اذعان کرد: همچنین طرح فاز یک و 2 شیلات با مساحت حدود 12 هزار هکتار در بخش سویسه موجب اشتغالزایی مستقیم برای یک هزار نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای یک هزار و 500 نفر می‌شود. این طرح قرار بود در سال 91 به بهره‌برداری برسد اما به دلیل برخی مشکلات طرح متوقف شده بود. با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم این طرح‌ها ظرف 18 ماه آینده به بهره‌برداری برسند. با وجود تمام این ظرفیت‌ها در بخش سویسه هنوز 4 روستا وجود دارند که فاقد آب شرب هستند و مدارس کانکسی مختلفی نیز در این بخش وجود دارند. در واقع از ظرفیت‌های بخش سویسه استفاده نشده است.
انتهای پیام/گ

فاضلاب کوت عبدالله در انتظار  اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.