اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه ای و تقویت سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف شرایط جوی پیش رو مبنی بر وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظ‌های از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ تا اواخر وقت سه شنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ در کل مناطق استان گفت: این شرایط موجب خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربستها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی می شود.

او می‌گوید: احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین محترم، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد در نظر گرفته شود. 

سبزه زاری همچنین با اشاره به تقویت سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ تا اواخر وقت سه شنبه افزود: در این مدت شاهد رگبار ورعدوبرق، انتظار ریزش تگرگ در برخی از مناطق از جمله مناطق مرتفع شمالی، شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی و بخش‌های از جنوب استان خواهیم بود.

این مقام مسئول گفت :در این شرایط احتمال لغزندگی جاده ها، اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت ، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

وی نسبت به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانهها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد و احتیاط در رانندگی توصیه کرد.

برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.