لودریان: نقض توافق درباره برگزیت غیرقابل قبول است

وزیر امورخارجه فرانسه در نشست تروئیکای اروپایی درباره برجام و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه در نشست تروئیکای اروپایی درباره توافق هسته‌ای ایران و توافق درباره برگزیت به اظهار نظر پرداخت.

بر این اساس، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: لو دریان در حاشیه این نشست به «دومینیک راب» همتای انگلیسی خود، گفت: «نقض توافق درباره برگزیت از سوی لندن غیرقابل قبول است.»

خبرنگاری حاضر در این نشست نیز در پیامی توئیتری گفت: اگر توافق برگزیت روی فعالیت‌های دیپلماتیک انگلیس تأثیر بگذارد، برای دولت این کشور «شرم‌آور خواهد بود».

در خبر دیگر، پیامی توئیتری که پنج‌شنبه شب در حساب کاربری وزارت خارجه آلمان منتشر شده اعلام کرد وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان بر سر رد تلاش آمریکا برای پیشبرد سازوکار موسوم به مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

این خبر درحالی مطرح شد که همچنان توافق تجاری برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا با مناقشاتی همراه است و این اختلافات ممکن است بر نشست‌های آنان درباره برجام نیز تأثیرگذار باشد.

روز پنج‌شنبه بنا بود «ماروس سفکوویچ» معاون رئیس کمیسیون اروپا با «مایکل گو» وزیر کابینه دولت انگلیس دیدار داشته باشد.

«اریک مامر» سخنگوی کمیسیون اروپا در توییتی نوشت: «هدف از این دیدار، به دست آوردن توضیحاتی از انگلیس درباره اجرای کامل و به هنگام توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا است.»

دولت انگلیس هشتمین نشست با اتحادیه اروپا را سه شنبه آغاز می‌کند و قرار است این مذاکرات تا پنجشنبه ادامه یابد.

هفته گذشته نیز نشریه تایمز چاپ لندن در گزارشی از تعیین ضرب‌العجل دو هفته‌ای از سوی اتحادیه اروپا برای دست‌یابی به توافق تجاری با انگلیس خبر داد.

بیش از هفت ماه پس از خروج تاریخی انگلیس از اتحادیه اروپا‏ دو طرف تلاش می‌کنند پیش از آغاز سال نو میلادی، درباره شیوه‌های همکاری تجاری یا امنیتی به توافق برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
انگليسيام عين آمريكاييا پر رو و شارلاتانن
آخرین اخبار