انگلیس: در صورت همراهی نکردن بروکسل، بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم

یکی از وزرای کابینه انگلیس می‌گوید در صورت همکاری نکردن بروکسل در زمینه حصول توافق تجاری، لندن بدون این توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، وزیر مسکن انگلیس از احتمال خروج بدون توافق تجاری لندن از اتحادیه اروپا خبر داد.

رابرت جنریک روز سه شنبه اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا برای کمک به انعقاد یک معامله تجارت آزاد به سبک کانادا، انعطاف پذیری بیشتری نشان ندهد، دولت خوشحال خواهد شد که اتحادیه اروپا را بدون توافق ترک کند.

وزیر مسکن انگلیس در مصاحبه‌ با شبکه اسکای نیوز گفت: می‌خواهیم با یک قرارداد تجارت آزاد به سبک کانادا - که همیشه اولویت ما بوده است، اتحادیه اروپا را ترک کنیم. جنریک افزود اگر آن‌ها میزان انعطاف پذیری و واقع بینی را که ما می‌خواهیم نشان ندهند، پس ما با قرارداد‌های تجاری مشابه استرالیا و سایر کشور‌ها این اتحادیه را ترک خواهیم کرد و فکر می‌کنم این کار از مقدمات خوب برای آینده خواهد بود.

روز دوشنبه سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد لندن خود را کاملا متعهد به اجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) می‌داند.

انگلیس ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد، اما تاکنون مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا در مورد دست یافتن به یک توافق تجاری جدید پیشرفت چندانی نکرده است. ادامه این گفتگو‌ها قرار است سه شنبه در لندن از سر گرفته شود، اما اصرار لندن برای داشتن استقلال کامل در اعطای کمک‌های دولتی آن را با مشکل روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
اينم دست كمي از ترامپ نداره و استاد شارلاتان بازيه
آخرین اخبار