ادامه جنجال‌ها بر سر خروج از اتحادیه اروپا؛

انگلیس: لندن متعهد به اجرای کامل برگزیت است

دفتر نخست‌وزیری انگلیس بر تعهد کامل دولت به اجرای توافق خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد لندن خود را کاملا متعهد به اجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت) می‌داند.

سخنگوی دفتر بوریس جانسون روز دوشنبه اعلام کرد انگلیس کاملا به اجرای توافق صورت گرفته با بروکسل بر سر خروج از اتحادیه اروپا متعهد است.

سخنگوی دفتر شماره ۱۰ خیابان داونینگ لندن در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو بخش‌هایی از توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما در حال برداشتن اقدامات محدود و معقول برای شفاف سازی عناصر خاص پروتکل ایرلند شمالی در قوانین داخلی هستیم تا هرگونه ابهام را برطرف کنیم و اطمینان حاصل کنیم که دولت همیشه قادر به انجام تعهدات خود به مردم ایرلند شمالی است.

انتشار بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس پس از آن صورت گرفت که در برخی گزارش‌های رسانه‌ای عنوان شد جانسون قصد لغو بخش‌هایی از توافق برگزیت با اتحادیه اروپا را دارد. پس از درز این گزارش ها، اورسلا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا از دولت لندن خواست به توافق صورت گرفته در سال گذشته میلادی پایبند باشد.

جانسون اوایل امروز اعلام کرد چنانچه تا ۱۵ اکتبر در مذاکرات پسابرگزیت بر سر تجارت آزاد میان بروکسل و لندن پیشرفتی حاصل نشود و توافق به دست نیاید، هر دو طرف باید این را بپذیرند و «به حرکت مستقلانه خود ادامه دهند.» او آمادگی کشورش را برای هر نتیجه احتمالی از مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپا ابراز کرد.

انگلیس ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد، اما تاکنون مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا در مورد دست یافتن به یک توافق تجاری جدید پیشرفت چندانی نکرده است. ادامه این گفتگو‌ها قرار است سه شنبه در لندن از سر گرفته شود، اما اصرار لندن برای داشتن استقلال کامل در اعطای کمک‌های دولتی آن را با مشکل روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار