مسکو ماجرای ناوالنی را دستاویز غرب برای تحریم روسیه دانست

مسکو کشور‌های غربی را به استفاده از اطلاعات غلط درباره بستری شدن الکسی ناوالنی و بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسکو ضمن واکنش به دخالت‌های غرب در ماجرای مسمومیت ادعایی آلکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه، آن را دستاویزی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه عنوان کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد کشور‌های غربی با استفاده از اطلاعات غلط در مورد بستری شدن الکسی ناوالنی، بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه یافته اند.

پیش از این، وزرای امور خارجه کشور‌های کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا موسوم به گروه ۷ در بیانیه‌ای مشترک مسمومیت آلکسی ناوالنی را محکوم کردند و از روسیه خواستند عاملان حمله ادعایی به او را پیدا و محاکمه کند.

دولت آلمان اخیراً تحت فشار قرار گرفته است تا پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ (Nord Stream ۲) را به دلیل مسمومیت ادعا شده، متوقف کند، اما طرف‌های آلمانی و روسی همچنان با اظهارات محتاطانه تأکید کرده اند که نورد استریم ۲ یک پروژه اقتصادی است نه یک مسئله سیاسی.

الکسی ناوالنی، مخالف ۴۴ ساله دولت روسیه دو روز پس از بیماری در طول پروازی از سیبری به سوی مسکو در روز ۲۲ اوت به بیمارستان چریته برلین منتقل شد.

بیمارستان دانشگاه «چریته» در برلین، جایی که ناوالنی در حال حاضر تحت درمان است، پیش از این اعلام کرده بود که هنگام درمان او رد عامل عصبی نوویچوک را پیدا کرده است. این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در صفحه فیسبوک خود، آلمان را به بلوف زنی در این پرونده متهم کرده است.

دمیتری پسکوف پیشتر ابراز امیدواری کرد که طرف روسی مدارک پزشکی در مورد وضع بیماری ناوالنی را از طرف آلمانی دریافت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار