درخواست پمپئو برای دادگاهی شدن عاملان حمله ادعایی به ناوالنی

وزیر امور خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری خواستار دادگاهی شدن عاملان حمله ادعایی به مخالف روس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری به اظهار نظر درباره ماجرای مسمومیت «آلکسی ناوالنی» منتقد دولت روسیه پرداخت و خواستار دادگاهی شدن عاملان حمله به وی شد.

پمپئو در این پیام توئیتری نوشت: من و همتایان گروه جی ۷ به شدت مسمومیت الکسی ناوالنی را با یک ماده عصبی شیمیایی محکوم کردیم. این حمله با هنجار‌های بین المللی منع استفاده از چنین سلاح‌هایی مغایرت دارد. ما از روسیه می‌خواهیم که عاملان این حمله نفرت انگیز را به دادگاه بکشاند.

پیش از این، وزرای امور خارجه کشور‌های کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا موسوم به گروه ۷ در بیانیه‌ای مشترک مسمومیت آلکسی ناوالنی را محکوم کردند و از روسیه خواستند عاملان حمله ادعایی به او را پیدا کرده و محاکمه کند.

الکسی ناوالنی، مخالف ۴۴ ساله دولت روسیه دو روز پس از بیماری در طول پروازی از سیبری به سوی مسکو در روز ۲۲ اوت به بیمارستان چریته برلین منتقل شد.

بیمارستان دانشگاه «چریته» در برلین، جایی که ناوالنی در حال حاضر تحت درمان است، پیش از این اعلام کرده بود که هنگام درمان او رد عامل عصبی نوویچوک را پیدا کرده است. این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در صفحه فیسبوک خود، آلمان را به بلوف زنی در این پرونده متهم کرده است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه، ابراز امیدواری کرد که طرف روسی مدارک پزشکی درباره وضع بیماری ناوالنی را ازطرف آلمانی دریافت کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار