کرملین: خطر تعلیق پروژه نورد استریم ۲ مطرح نیست

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد خطری متوجه پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم ۲) نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با توجه به تنش‌های تازه میان برلین و مسکو بر سر مسمومیت «آلکسی ناوالنی» یکی از مخالفان دولت روسیه، سخنگوی کرملین اعلام کرد خطری را متوجه پروژه نورد استریم ۲ نمی‌بینید.

دیمیتری پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تعلیق پروژه نورد استریم ۲ اعلام کرد: ما در حال دنبال کردن بیانیه‌ها هستیم. هرگاه چنین بیانیه‌هایی منتشر می‌شود، بلافاصله بیانیه‌ای دیگر در پوچ خواندن آن صادر می‌شود. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد کرملین هیچ خطری در خصوص لغو پروژه نورد استریم ۲ از سوی آلمان نمی‌بیند.

اوایل ماه جاری میلادی صدراعظم آلمان اعلام کرد دولت برلین مصمم به نتیجه رساندن پروژه خط لوله نورد استریم ۲ است.

با این حال آنگلا مرکل روز چهارشنبه گفته بود مقامات کشورش پرونده ناوالنی را «اقدام به قتل از طریق مسمومیت» تلقی می‌کنند و برلین در حال رایزنی با متحدان، شرکای ناتو و اروپایی خود برای تصمیم گیری در خصوص واکنش به این ماجراست. به گفته مرکل، بررسی‌های صورت گرفته بر روی ناوالنی نشان می‌دهد او با یک سم عامل اعصاب از گروه موسوم به نوویچوک، ساخت روسیه، مسموم شده است.

ناوالنی ماه اوت در جریان پروازی داخلی از تومسک به مسکو دچار بیماری شد و تحت فشار‌های بین المللی به بیمارستانی در آلمان منتقل شد. این مسئله باعث شد تا کشور‌های غربی بهانه‌ای جدید برای انتقاد علیه مسکو به دست بیاورند.

دو سال پیش نیز انگلیس مدعی بود ترور «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس و دخترش به دست دو مأمور اطلاعاتی از مسکو، با تایید مقامات عالی‌رتبه این کشور و با استفاده از همین ماده انجام شده است. این اتهامات در آن زمان نیز از سوی کرملین رد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار