احتمال تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد آنگلا مرکل احتمال تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا را رد نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «استفن سایبرت» سخنگوی ارشد دولت آلمان امروز اعلام کرد آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور، احتمال تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم ۲) را در واکنش به مسمومیت مشکوک منتقد کرملین با ماده شیمیایی منتفی نمی‌داند.

سایبرت این مطلب را در پی سخنان اخیر هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، که از روسیه خواسته بود در روشن شدن پرونده «آلکسی ناوالنی» منتقد کرملین کمک کند و در غیر این صورت برلین حمایت خود را از خط لوله گازی نورد استریم ۲ برخواهد داشت، بیان کرد. سایبرت در این باره گفت «مرکل از اظهارات وزیر امور خارجه حمایت می‌کند.»

آلکسی ناوالنی از منتقدان دولت روسیه است که چندی پیش بر اثر مسمومیت به کما رفت و همین امر موجب شده تا کشور‌های غربی بهانه جدیدی را برای انتقاد از روسیه به دست آورده و هجمه تبلیغاتی گسترده‌ای را علیه مسکو به راه بیندازند. سخنگوی دولت آلمان مدعی شد که ناوالنی مسموم شده و آلمان این اتفاق را به شدت محکوم می‌کند و احتمالا تحریم‌هایی را در این زمینه در نظر می‌گیرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت در مورد اتهامات مطرح شده تردید دارد و از برلین می‌خواهد مدارکی ارائه دهد. همتای آلمانی او، برای اولین بار به وضوح از طرف برلین، دولت روسیه را مسئول این مسمومیت دانست و گفت: «چندین سرنخ در این مسیر وجود دارد، به همین دلیل طرف روسی اکنون باید واکنش نشان دهد.» وزیر امور خارجه آلمان به طور کامل احتمال تحریم پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ را رد نکرد. آمریکا منتقد اصلی این خط لوله انتقال گاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار