احضار سفیر آلمان در مسکو

وزارت خارجه روسیه از احضار سفیر آلمان در روسیه بخاطر اظهارات اخیر برلین در خصوص الکسی ناوالنی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، وزارت خارجه روسیه از احضار سفیر آلمان در مسکو در پی اظهارات اخیر برلین در پرونده الکسی ناوالنی، مخالف دولت روسیه خبر داد.

الکسی ناوالنی، مخالف ۴۴ ساله دولت روسیه دو روز پس از بیماری در طول پروازی از سیبری به سوی مسکو در روز ۲۲ اوت به بیمارستان چریته برلین منتقل شد.

آلمان مدعی شده است «ناوالنی» با گاز اعصاب «نوویچوک» مسموم شده است. این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در صفحه فیسبوک خود، آلمان را به بلوف زنی در این پرونده متهم کرده است.

او در صفحه فیسبوک خود نوشت: ما از برلین می‌خواهیم تا تمامی اطلاعات موجود را فراهم کند. مشخص است که برلین در حال بلوف زنی و در حال ارائه یک برنامه کثیف سیاسی است.

زاخارووا گفت: انتظار داریم سفیر آلمان به میدان اسمولنسک (محل قرار گرفتن ساختمان وزارت خارجه روسیه) بیاید.

اما آلمان مدعی شده مدارکی در اختیار دارد که از این ادعا حمایت می‌کند. همچنین سازمان ملل متحد روز دوشنبه از روسیه خواست تا در تحقیقاتی مستقل در زمینه مسمومیت الکسی ناوالنی همکاری کند.

پیشتر بیمارستان چریته برلین در توئیتی اعلام کرده بود: حال الکسی بهبود یافته و با تلاش پزشکان از کما خارج شده است.
در این توییت اعلام شده که الکسی ناوالنی دیگر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نیست.

بیمارستان چریته همچنین اعلام کرد: ناوالنی همچنین به صدا‌ها واکنش نشان می‌دهد، اما هنوز زود است که پیامد‌های مسمومیت وی در درازمدت ارزیابی شود.

در همین حال دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که طرف روسی مدارک پزشکی در مورد وضعیت بیماری ناوالنی را ازطرف آلمانی دریافت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار