میشل عون: عادی سازی روابط با اسرائیل منوط به حل مشکلات است

رئیس جمهور لبنان عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را منوط به حل مشکلات فی مابین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میشل عون، رئیس جمهور لبنان اعلام کرد در صورت حل مشکلات با رژیم صهیونیستی، توافق صلح با این رژیم غیر محتمل نیست.

بر این اساس، میشل عون در مصاحبه با کانال «بی ام اف تی وی» فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا لبنان هم ممکن است رویکرد امارات را دنبال کند و روزی با تل‌آویو صلح کند، گفت این مسئله به شرایط بستگی دارد. ما با اسرائیل مشکلاتی داریم که باید آن‌ها را حل کنیم.

رئیس جمهور لبنان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در حالی منوط به حل و فصل مشکلات دو جانبه می‌داند که پیش از این سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی را خنجری از پشت توصیف کرد.

نصرالله در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی گفت: از اینکه حکام امارات با رژیم صهیونیستی اقدام به عادی‌سازی روابط کردند ما را غافلگیر نکرد؛ بلکه این اقدام در چارچوب روندی عادی بود که آن‌ها از مدت‌ها پیش دنبال می‌کردند. دبیر کل حزب‌الله لبنان به این موضوع اشاره کرد که زمان اعلام توافق امارات و اسرائیل تاکید می‌کند برخی رژیم‌های عربی خادم آمریکا هستند. آنچه امارات انجام داد خدمتی انتخاباتی به ترامپ و شخص نتانیاهو بود. باید از اکنون تا انتخابات آمریکا منتظر اقدام مشابه دیگر رژیم‌های عربی با اسرائیل باشیم.

براساس توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی که جزئیات آن روز پنجشنبه رسانه‌ای شد، کاخ سفید اعلام کرد امارات به برقراری یک رابطه عادی دیپلماتیک با اسرائیل رضایت داده است. ترامپ در این باره گفت امارات یخ روابط با اسرائیل را شکست و اکنون نوبت سایر کشور‌های عربی و اسلامی است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
حالا فهمیدید چرا حسان دیاب گفت انتخابات زودهنگام و بعد استغفا کرد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
هر دم از این باغ بری می رسد.
آخرین اخبار