صائب عریقات: توافق امارات و اسرائیل، افراط‌گرایی صهیونیست‌ها را گسترش می‌دهد

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، با محکوم کردن توافق امارات و اسرائیل، تاکید کرد که این توافق افراط‌گرایی صهیونیست‌ها را گسترش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صائب عریقات، دیپلمات ارشد فلسطینی و مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، توافق بین اسرائیل و امارات را بار دیگر محکوم و تاکید کرد که این تفاهمنامه منجر به از بین رفتن امیدها برای راه حل دو دولت، تقویت افراط گرایی و تضعیف امکان برقراری صلح خواهد شد. عریقات تاکید کرد: «واقعا معتقدم که این تفاهم قاتل راه حل دو کشور است».

عریقات تاکید کرد که اگر نتانیاهو تصور کند که کشور‌های عربی برای برقراری صلح با اسرائیل تلاش می‌کنند، انگیزه کمتری برای صلح با فلسطین خواهد داشت.

عریقات طی نشستی مطبوعاتی، اظهار داشت: «افرادی مانند نتانیاهو و افراط‌گرایان دیگر در اسرائیل هیچ اعتقادی به راه حل دو دولت ندارند».

عریقات همچنین توافق بین امارات و اسرائیل را «تلاش ناامیدانه» ترامپ برای موفقیت در سیاست خارجی خواند.

براساس توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی که جزئیات آن روز پنچشنبه رسانه‌ای شد، کاخ سفید اعلام کرد که امارات به برقراری یک رابطه عادی دیپلماتیک با اسرائیل رضایت داده است. ترامپ در این باره گفت که امارات یخ روابط با اسرائیل را شکاند و اکنون نوبت سایر کشورهای عربی و اسلامی است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

این در حالی است که سران مقاومت تاکید کردند اقدام امارات همچون فروکردن خنجری بر پیکر مقاومت بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار