امارات: اسرائیل از تهدید برای الحاق کرانه باختری دست بردارد

وزیر مشاور در امور خارجه امارات نسبت به پیامد‌های امنیتی و منطقه‌ای طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در خصوص طرح تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هشدار داد.

وزیر خارجه امارات در پیامی توئیتری اعلام کرد: صحبت‌های اسرائیل درباره الحاق سرزمین‌های فلسطین باید متوقف شود. قرقاش تاکید کرد هر گونه اقدام در راستای الحاق کرانه باختری خطری برای ثبات و امنیت منطقه خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با تشکیل کابینه ای جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از فلسطین به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی بود که طبق آن، قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.
سران کشور‌های مسلمان به طرح معامله قرن واکنش تندی نشان دادند و آن را مردود دانستند.

همچنین امروز بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد آماده تدارک اجرای طرح الحاق کرانه باختری است.

این در حالی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تاکید کرده که رام‌الله دیگر به هیچ یک از معاهدات امنیتی خود با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود.

از سوی دیگر سران اروپایی هم نسبت به عواقب وخیم این تصمیم برای رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند. با این وجود آمریکا پس از واکنش تند کشور‌های اسلامی در ظاهر کمی از مواضع خود عقب نشست و گفت که تصمیم در این‌باره بر عهده صهیونیست‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
چقدرم که شما مخالفین عقب افتاده ها...جمع کن این فیلما رو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
امارات مثل نخود تو هر آشی
آخرین اخبار