نظرسنجی موسسه گالوپ نشان داد؛

آمریکا در سطح جهانی محبوبیت ندارد

براساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ، آمریکا در میان کشورهای جهان محبوبیت ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه گالوپ در جدیدترین نظرسنجی خود رهبری آمریکا در سطح جهانی را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد این کشور در جهان محبوبیتی ندارد.

با بالا رفتن تنش‌ها میان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا و تنش روزانه دو نامزد انتخابات آتی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن، اکنون موسسه گالوپ با ارائه نتایج جدیدترین نظرسنجی خود اعلام کرده است: «همچنان وضعیت رهبری آمریکا در سطح جهانی در رتبه‌ای ضعیف و پایین‌تر از زمان ریاست جمهوریِ دو رئیس جمهور قبلی این کشور قرار دارد.»

براساس این نتایج، در سال اول ریاست جمهوری ترامپ اُفتی چشمگیر درباره رهبری آمریکا در سطح جهان ایجاد شد و تنها ۳۰ درصد اذعان داشتند که این کشور رهبری جهان را به دست دارد.

همین نظرسنجی گزارش می‌دهد در سال سوم یعنی ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) نیز وضعیت بهتر نشد و تنها ۳۳ درصد از ۱۳۵ کشور جهان بر رهبری این کشور اعتقاد داشتند.

براساس نظرسنجی گالوپ، گرچه اندک افزایشی در آمار سال سوم مشاهده می‌شود، اما در مقایسه با آخرین سال ریاست جمهوری جورج بوشِ پسر همچنان یک درصد پایین‌تر است- در آن زمان ۳۴ درصد معتقد به رهبری آمریکا بر جهان بودند.

بیشترین اُفت محبوبیت مربوط به اروپا و آسیا بوده که رکوردی تازه به همراه داشته است به شکلی که این موسسه می‌گوید: «بدترین تصویر را در اروپا داشتیم که مردمش از رهبری آمریکا سرخورده شده‌اند. میزان محبوبیت آمریکا میان اروپایی‌ها همان میزانی است که در سال ۲۰۱۷ نیز اعلام شده بود، اما نارضایتی از این کشور به ۶۱ درصد رسیده است که از رکوردی تازه خبر می‌دهد.»

بنا بر اعلام این موسسه، میزان محبوبیت آمریکا در آسیا همچنان پایین و مانند میانگین سال ۲۰۱۸ یعنی ۳۲ درصد است؛ درحالیکه در سال ۲۰۱۷ میزان محبوبیت آمریکا در آسیا ۳۰ درصد بود.

همچنین بیشترین میزان محبوبیت آمریکا در آسیا را رژیم صهیونیستی (۶۴ درصد)، مغولستان (۶۲ درصد)، ترکمنستان (۶۲ درصد)، فیلیپین (۵۸ درصد)، نپال (۵۴ درصد) و میانمار (۵۳ درصد) به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
محبوبیت نداشت کره جنوبی که ۵۰ سال تو ایران آتشغالهاش رو فروخت تا آدم شد
پول ایران رو به خاطر امریکا بلوکه نمیکرد دلار بشه ۲۵
محبوبیت هم نداشته باشه زور داره
آخرین اخبار