پیشتازی ۱۲ درصدی بایدن بر ترامپ در نظرسنجی‌ها

واکنش ترامپ به اقدام وحشیانه پلیس در قتل جورج فلوید و بروز اعتراضات ضد نژادپرستی، از میزان محبوبیت او در نظرسنجی‌ها کاسته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، نتایج جدیدترین نظرسنجی سراسری شبکه فاکس نیوز نشان می‌دهد جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با ۱۲ امتیاز از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش است.

بسیاری از رای دهندگان اعلام کرده اند از واکنش ترامپ به اقدام وحشیانه پلیس در قتل جورج فلوید، تبعه سیاه‌پوست ناراضی هستند.

در این نظرسنجی بایدن با ۵۰ درصد آراء در مقایسه با ترامپ با ۳۸ درصد از بخت بالاتری برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر برخوردار است.

بایدن در نظرسنجی اواسط ماه مه [اوایل خرداد] نیز با فاصله ۸ امتیازی [۴۸ به ۴۰] از ترامپ پیش بود. نظرسنجی جدید همچنین نشان داد میزان محبوبیت بایدن نسبت به ماه قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۶ درصد رای دهندگان گفته اند با پاسخ ترامپ به اعتراضات ضدنژادپرستی مخالف هستند و ۶۰ درصد نیز نسبت به اعتراضات نظر مثبت دارند.

همچنین ۸۱ درصد شرکت کنندگان نگرانی خود را در خصوص افزایش نژادپرستی در آمریکا اعلام کرده اند و حدود دو سوم از رای دهندگان نیز آن را تهدیدی برای ثبات داخلی آمریکا دانسته اند. ۶۷ درصد شرکت کنندگان نیز شیوع کووید-۱۹ و بیکاری را تهدید اصلی برای آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ می‌دانند.

این نظرسنجی با شرکت ۱۳۴۳ نفر در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۶ ژوئن و با حاشیه خطای ۲.۵ درصد انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
از اون ور خبر زدید بایدن گفته همه تحریمارو نگه میدارم. از این ور خبر گذاشتید که ترامپ رای نمیاره بایدن میاد. خب که چی؟ الان چه فرقی به حال منو شما میکنه؟!!!!
آخرین اخبار