بازداشت ۲ نفر در ارتباط با تیراندازی به معترضان در پورتلند

پس از تیراندازی اخیر به سمت معترضان به نژادپرستی در پورتلند آمریکا، پلیس این شهر از بازداشت ۲ نفر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، پلیس پورتلند یک‌شنبه شب از بازداشت دو نفر در ارتباط به حادثه‌ای که روز گذشته رخ داد و در آن به سمت معترضان در این شهر تیراندازی شد، خبر داد.

پلیس پورتلند به خبرنگاران گفته است ساعت ۷:۲۴ دقیقه به وقت محلی گلوله‌ای میان معترضان این شهر شلیک شد و اندکی بعد فردی که قربانی این حادثه شد با خودروی شخصی خود به بیمارستان منتقل شده است. گفته می‌شود جراحات او جدی نیست.

پلیس این شهر همچنین گزارش داده است زمانی که کنار پارکی -که این حادثه در نزدیک آن رخ داد- مشغول انجام وظیفه بوده‌اند، شخصی کیفی به سمت آن‌ها پرتاب کرده که متوجه شده‌اند آن کیف حاوی مقادیر زیادی «خشاب» و «کوکتل مولوتف» است.

پلیس اظهارنظری مبنی بر ارتباط میان این دو حادثه و اینکه آین این اقدام از سمت معترضان صورت گرفته، نداشته است. پیش از این بار‌ها پلیس پورتلند هشدار داده است هرکسی مداخله‌ای در اعتراضات داشته باشد، بازداشت خواهد شد.

بیش از ۵۹ روز از شروع اعتراضات در پورتلند به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس بی‌رحم سفیدپوست آمریکایی، به قتل رسید، می‌گذرد. اما از هفته گذشته اخباری مبنی بر شروع جنگی مخفی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مردم پورتلند با گماشتن پلیس مخفی میان معترضان منتشر شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی پورتلند، پلیس مخفی در این شهر مشغول گشت‌زنی با ماشین‌های بدون آرمِ پلیس و بازداشت معترضان به نژادپرستی در این شهر است.

این اقدام ترامپ و دولتش نظرات ضد و نقیض بسیاری را به همراه داشته است. به طور مثال، وزارت امنیت میهن آمریکا این بازداشت‌ها را قانونی دانسته و دادستان کل ایالت دادخواست‌های توقف این اقدام را رد کرده است، اما در مقابل سناتور‌های دموکرات و تحلیلگر ارشد فاکس نیوز از آن انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار