تخریب حصار دادگستری به دست معترضان در پورتلند + تصاویر

معترضان پورتلند امروز بخشی از حصار دادگستری این شهر را تخریب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، با بالا گرفتن اعتراضات در پورتلند، در تازه‌ترین اقدام معترضان به تخریب حصار دادگستری فدرال در این شهر پرداختند.

به دنبال اعتراضات دامنه‌دار در پورتلند در ایالت اورگن آمریکا، معترضان در تازه‌ترین اقدام دست به تخریب بخشی از حصار دادگستری فدرال این شهر زدند.

پلیس پورتلند این اقدام را ایجاد کننده مزاحمت برای عموم دانست و اعلام کرد: «حدود ساعت یک صبح امروز عده‌ای از شورشیان دور دادگستری هتفیلد زنجیری درست و با کمک یکدیگر بخشی از حصار را تخریب کردند.»

گفته می‌شود پلیس این بخش از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده می‌کند. همچنین در برخی مناطق اعلانیه‌هایی از پلیس برای آرام کردن مردم پخش شده است و در آن‌ها هشدار می‌دهد افرادی که در منطقه بمانند دستگیر خواهند شد.

بیش از ۵۹ روز از شروع اعتراضات در پورتلند به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس بی‌رحم سفیدپوست آمریکایی، به قتل رسید، می‌گذرد.

اما از هفته گذشته اخباری مبنی بر شروع جنگی مخفی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مردم پورتلند با گماشتن پلیس مخفی میان معترضان منتشر شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های عمومی پورتلند، پلیس مخفی در این شهر مشغول گشت‌زنی با ماشین‌های بدون آرمِ پلیس و بازداشت معترضان به نژادپرستی در این شهر است.

این اقدام ترامپ و دولتش نظرات ضد و نقیض بسیاری را به همراه داشته است. به طور مثال، وزارت امنیت میهن آمریکا این بازداشت‌ها را قانونی دانسته و دادستان کل ایالت دادخواست‌های توقف این اقدام را رد کرده است، اما در مقابل سناتور‌های دموکرات و تحلیلگر ارشد فاکس نیوز از آن انتقاد کرده‌اند.

همچنین دیروز خبری مبنی بر ارائه طرحی از سوی دادستان‌های کل آمریکا در خصوص اتهام ۱۸ نفر از افراد بازداشت شده به دست این پلیس مخفی‌ها منتشر شده است که از اتهام‌های وارد شده با جرائمی مختلف علیه آن‌ها خبر می‌دهد.

تخریب حصاردادگستری به دست معترضان در پورتلند //////

تخریب حصاردادگستری به دست معترضان در پورتلند //////

 

تخریب حصاردادگستری به دست معترضان در پورتلند //////

تخریب حصاردادگستری به دست معترضان در پورتلند //////

تخریب حصاردادگستری به دست معترضان در پورتلند //////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار