آمریکا همچنان در تب و تاب اعتراضات ضد نژادپرستی؛

در اعتراضات سیاتل آمریکا ۲۱ افسر پلیس مجروح و ۴۵ نفر بازداشت شدند

بنابر اعلام پلیس شهر سیاتل در اعتراضات شب گذشته این شهر ۲۱ افسر پلیس زخمی و همچنین ۴۵ نفر از معترضان بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در ادامه اعتراضات ضد نژادپرستی که با شعار «زندگی سیاهان مهم است» به راه افتاده است شب گذشته شهر سیاتل آمریکا شاهد درگیری‌های شدیدی میان مردم و نیرو‌های پلیس بود.

این اعتراضات که به دلیل دخالت نیرو‌های فدرال رنگ و بوی خشونت بیشتری به خود گرفته است به نوشته رویترز بزرگترین تظاهرات از زمان شروع آن در شهر سیاتل بود که در جریان آن ۲۱ افسر پلیس مجروح شدند.

شب گذشته، پلیس برای متفرق کردن مردم از سلاح‌های غیرکشنده استفاده کرد و مردم خشمگین نیز تلاش کردند بخش‌هایی از شهر از جمله ساختمان نیمه کاره بازداشتگاه نوجوانان را به آتش بکشند.

پلیس سیاتل در صفحه توئیتر خود نوشت «تا ساعت ده شب، نیرو‌های ضد شورش توانستند در منطقه شرقی دستکم ۴۵ نفر را بازداشت کنند.» در ادامه این پیام توئیتری آمده است «۲۱ افسر نیز بر اثر اصابت آجر، پاره سنگ، مواد منفجره و دیگر موارد مصدوم شدند. بیشتر این افسران پس از درمان‌های سرپایی به کار خود بازگشتند. یکی از آن‌ها به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد.»

بیشتر مردم سیاتل از استقرار نیرو‌های فدرال در شهر‌های همجوار پورتلند و اورگن که در آنجا با خشونت بسیار با مردم رفتار کرده‌اند عصبانی بودند. تاکتیک‌هایی که نیرو‌های فدرال برای سرکوب اعتراضات به کار می‌برند سبب خشم مقامات محلی و مردم شده است. به اعتقاد آن‌ها این نیرو‌ها خشونت زیادی نشان می‌دهند و در مقابل مردم رحمی ندارند.

به دنبال کشته شدن جورج فلوید، جوان سیاه پوست آمریکایی، به دست پلیس مینیاپولیس موجی از اعتراضات در سراسر ایالت‌های آمریکا و پس از آن در چندین کشور دنیا به راه افتاد. معترضان نسبت به بی‌عدالتی و نژادپرستی سیستمی که بر سراسر جهان حاکم است شکایت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار