طرح اتهام دادستان‌های آمریکایی علیه معترضان پورتلند

دادستان‌های آمریکایی طرحی اتهامی علیه ۱۸ نفر از معترضان پورتلند ارائه دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دادستان‌های آمریکا روز جمعه طرح اتهامی علیه ۱۸ معترض از شهر پورتلند در ایالت اورگن ارائه داده‌اند که گستره‌ای از جرائم از جمله حمله به پلیس آمریکا، آتش زدن و ورود به ملک افراد در آن مطرح شده است.

هفته گذشته خبرگزاری‌ها اخباری از آغاز جنگی مخفی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و معترضان در پورتلند با گماشتن پلیس مخفی در این ایالت برای مقابله با اعتراضات به نژادپرستی ارائه کردند؛ اما اکنون خبری مبنی بر ارائه طرحی از سوی دادستان‌های کل آمریکا در خصوص اتهام ۱۸ نفر از افراد بازداشت شده به دست این پلیس مخفی‌ها منتشر شده است که از اتهام‌های وارد شده با جرائمی مختلف علیه آنها خبر می‌دهد. 

بر اساس گزارش رسانه‌های عمومی پورتلند، پلیس مخفی در این شهر مشغول گشت‌زنی با ماشینهای بدون آرمِ پلیس و بازداشت معترضان به .نژادپرستی در این شهر است

این اقدام ترامپ و دولتش نظرات ضدونقیض بسیاری را به همراه داشته است. به طور مثال، وزارت امنیت میهن آمریکا این بازداشت‌ها را قانونی دانسته و دادستان کل ایالت دادخواست‌های توقف این اقدام را رد کرده است، اما در مقابل سناتور‌های دموکرات و تحلیلگر ارشد فاکس نیوز از آن انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار