درخواست دادستان کل اورگن برای متوقف کردن عملیات پلیس‌های مخفی رد شد

یک قاضی فدرال آمریکا با درخواست دادستان کل ایالت اورگن برای برچیدن پلیس‌های مخفی به منظور مبارزه با معترضان به نژادپرستی مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، روز جمعه یک قاضی فدرال آمریکا درخواست دادستان کل ایالت اورگن این کشور را برای توقف استفاده از پلیس مخفی برای مقابله با معترضان پورتلند رد کرد.

«مایکل موسمن» قاضی دست نشانده جورج دابلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا، مدعی شد شواهد کافی از سوی دادستان کل اورگن برای شکایت از وزارت امنیت میهن آمریکا ندارد.

او در صحبت‌های خود در دادگاه گفت به این نتیجه رسیده است که پورتلند جدا از شهروندانش تصمیم نگرفته است و نمی‌توان به «استدلال‌های فرضی» بسنده کرد.

این قاضی فدرال همچنین بیان داشت در اینجا «آزادی بیان» وجود دارد و بسیار مواردی وجود داشته که فردی به تنهایی شکایت خود را به دادگاه آورده است؛ بنابراین اگر شهروندان مسئله‌ای داشته باشند خود به دادگاه مراجعه خواهند کرد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که بیش از یک هفته از تبدیل شدن پورتلند به صحنه جنگ مخفی میان ترامپ و شهروندان می‌گذرد. بر اساس گزارش رسانه عمومی پورتلند، در ایالت اورگن پلیس مخفی در این شهر مشغول گشت‌زنیِ مخفی با ماشین بدون آرمِ پلیس و بازداشت معترضان به نژادپرستی در این شهر است.

بر اساس روایت‌ها و ویدئو‌های متفاوت، پلیس مخفی با ماشین به سمت معترضان حرکت کرده و بی هیچ توضیحی آن‌ها را دستگیر می‌کند.

این اقدام ترامپ و دولتش نظرات ضدونقیض بسیاری را به همراه داشته است. به طور مثال، وزارت امنیت میهن آمریکا این بازداشت‌ها را قانونی دانسته است، اما در مقابل سناتور‌های دموکرات و تحلیلگر ارشد فاکس نیوز از آن انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار