آمریکا مدعی بازداشت ۳ شهروند چینی به اتهام جعل پاسپورت شد

وزارت دادگستری آمریکا ۳ شهروند چینی را به اتهام آنچه جعل پاسپورت خوانده، بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دادگستری آمریکا امروز پنج‌شنبه از بازداشت ۳ شهروند چینی در این کشور خبر داد.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا ادعا شده که این افراد متهم به جعل پاسپورت بوده‌اند.

از چند سال پیش روابط چین و آمریکا بر سر مسائل اقتصادی و موضوع تعرفه‌ها پرتنش شده بود که این موضوع در پی شیوع ویروس کرونا ابعاد گسترده‌تری نیز یافته و مقامات آمریکا اتهامات بی‌اساس بسیاری را علیه چین مطرح کرده‌اند.

بررسی قانون امنیت ملی از سوی چین، چندی است که موجب به راه افتادن برخی اعتراضات در هنگ‌کنگ شده است و همین مسئله سبب شده تا دستاویزی را برای مداخلات خارجی فراهم کند.

کشور‌های غربی از جمله آمریکا مدعی هستند لایحه امنیتی هنگ‌کنگ اصل «یک کشور، دو سیستم» را نادیده می‌گیرد. وزرای خارجه گروه جی-۷ اخیرا ضمن انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از پکن خواستند درباره لایحه امنیتی هنگ‌کنگ تجدید نظر کند.


بیشتر بخوانید


علاوه بر این، مداخله آمریکا در امور داخلی هنگ‌کنگ و تحرکات واشنگتن در دریای جنوبی چین نیز با واکنش شدید پکن مواجه شده است.

اخیرا واشنگتن از پکن درخواست کرده یکی از کنسولگری‌های خود را در آمریکا تعطیل کند، امری که به خشم شدید پکن منجر شد. در مقابل چین نیز اعلام کرد درصدد اقدام متقابل در خواهد آمد. به اعتقاد کارشناسان این گونه تنش‌ها میان این دو قدرت اقتصادی جهان نشان از بدتر شدن اوضاع در روز‌ها و ماه‌های آتی دارد.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات پکن در خصوص بسته شدن کنسولگری چین در هیوستون اعلام کرد آمریکا از چین خواست کنسولگری خود در هیوستون تگزاس را برای حفاظت از حق مالکیت معنوی و اطلاعات خصوصی آمریکا ببندد.

اورتگاس در ادامه ادعا کرد آمریکا اقدام چین را در نقض حق حاکمیت و ارعاب مردم خود تحمل نخواهد کرد و دونالد ترامپ بر روابط بین آمریکا و چین بر انصاف و روابط متقابل و دوسویه تاکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار