توجیه وزارت خارجه آمریکا برای بستن کنسولگری چین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به منظور حفاظت از حق مالکیت معنوی و اطلاعات خصوصی خود، دستور بستن کنسولگری چین در هیوستون را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات پکن در خصوص بسته شدن کنسولگری چین در هیوستون اعلام کرد آمریکا از چین خواست کنسولگری خود در هیوستون تگزاس را برای حفاظت از حق مالکیت معنوی و اطلاعات خصوصی آمریکا ببندد.

اورتگاس در ادامه ادعا کرد آمریکا اقدام چین را در نقض حق حاکمیت و ارعاب مردم خود تحمل نخواهد کرد و دونالد ترامپ بر روابط بین آمریکا و چین بر انصاف و روابط متقابل و دوسویه تاکید دارد.

روزنامه چینی گلوبال تایمز امروز چهارشنبه گزارش داد آمریکا از چین خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت آینده ببندد. این دستور پس از آن صادر شد که ادارات آتش نشانی هیوستون و اداره پلیس منطقه تأیید کردند که سه شنبه شب گزارش‌هایی مبنی بر آتش سوزی در کنسولگری چین در بلوار ۳۴۱۷ مونتروز دریافت کرده اند. پس از تماس‌های همسایگان، آتش نشانان جلوی ساختمان ایستادند، اما وارد مجتمع نشدند.

وزارت خارجه چین با محکومیت شدید این اقدام واشنگتن اعلام کرد پکن اقدام دولت آمریکا را به شدت محکوم می‌کند و اقدامات تلافی جویانه را در پاسخ محتمل می‌داند.

چین در حال حاضر پنج کنسولگری در شهر‌های مختلف آمریکا از جمله نیویورک، شیکاگو و سان فرانسیسکو دارد و سفارت این کشور نیز در واشنگتن مستقر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار