وزیر دارایی پاریس: هوآوی در فرانسه خواهد ماند

وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد پاریس نمی‌تواند مانع سرمایه‌گذاری شرکت چینی هوآوی در فرانسه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برونو لو مایر، وزیر دارایی فرانسه امروز اعلام کرد در میان کمپین مخالفت با فعالیت هوآوی که از سوی آمریکا در سراسر جهان به راه افتاده است پاریس نمی‌تواند مانع سرمایه‌گذاری این شرکت چینی در شبکه تلفن همراه فرانسه شود.

او در این خصوص گفت: «ما سرمایه گذاری هوآوی را در شبکه تلفن ۵ G خودمان ممنوع نمی‌کنیم.»

او همچنین در ادامه اعمال هرگونه تحریم و تبعیض علیه هر اپراتور را رد کرد.

پیش‌تر انگلیس حضور هوآوی را در این کشور به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع اعلام کرده بود. هفته گذشته بوریس جانسون اعلام کرد تحریم تجهیزات هوآوی در شبکه‌های G ۵ این کشور از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. ارائه دهندگان تلفن همراه انگلیس نیز موظف هستند تا سال ۲۰۲۷ تجهیزات هوآوی را از شبکه‌های ۵ G این کشور به طور کامل حذف کنند.

پس از آن سخنگوی جانسون اعلام کرد بیم از تحریم‌های آمریکا عامل اصلی اتخاذ چنین تصمیمی از سوی لندن بوده است.

پس از آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا صراحتا اعلام کرد او مسئول تصمیم اخیر نخست وزیر انگلیس در خصوص ممنوعیت فعالیت شرکت مخابراتی هوآوی چین در توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه انگلیس بوده است.

آمریکا هوآوی را متهم می‌کند به دلیل ارتباطاتی که با حزب کمونیست حاکم در چین دارد دست به فعالیت‌های جاسوسی می‌زند، اتهامی که از سوی مقامات این شرکت بار‌ها رد شده است.

پکن نیز اتهامات واشنگتن را در این زمینه رد می‌کند و روز گذشته تهدید کرده بود که در حال ارزیابی اقدامات تلافی‌جویانه در قابل کشور‌های اروپایی است تا چنانچه مانند انگلیس هوآوی را از شبکه تلفن همراه خود کنار بگذارند شرکت‌های مخابراتی اروپایی را تحریم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
پاریس وزیر دارایی داره؟!
آخرین اخبار