چین در حال ارزیابی اقدامات تلافی‌جویانه خود در قبال تحریم هوآوی از سوی کشور‌های اروپایی است

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که پکن در حال ارزیابی اقدامات تلافی‌جویانه خود در قبال تحریم شرکت مخابراتی هوآوی از سوی کشور‌های اروپایی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برخی از گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که پکن در حال ارزیابی اقدامات تلافی جویانه خود است تا در صورتی که سایر کشور‌های اروپایی نیز مانند انگلیس حضور شرکت مخابراتی هوآوی را در شبکه‌های تلفن همراه خود ممنوع کنند شرکت‌های نوکیا و اریکسون را تحریم کند.

نشریه وال استریت ژورنال با استناد به منابع آگاه در این خصوص نوشت پکن اتخاذ اقدامات تلافی جویانه علیه شرکت فلاندی نوکیا و شرکت سوئیسی اریکسون را رد نکرده است. به نوشته این مجله، چین منتظر حرکت کشور‌های اروپایی است تا ببیند که آیا آن‌ها نیز مانند انگلیس از سیاست تحریمی آمریکا در قبال غول مخابراتی چینی پیروی می‌کنند یا خیر.

هر دو شرکت نوکیا و اریکسون پیش‌تر اعلام کرده بودند که آماده هستند در صورت خروج هوآوی از تجهیز نسل پنجم شبکه تلفن همراه انگلیس تجهیزات لازم را فراهم کنند. در اواخر ماه ژوئن وال استریت ژورنال در گزارشی از آمادگی نوکیا و اریکسون برای ورود به بازار انگلیس خبر داده بود.

هفته گذشته مقامات انگلیس اعلام کردند تحریم تجهیزات هوآوی در شبکه‌های ۵G این کشور از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. ارائه دهندگان تلفن همراه انگلیس نیز موظف هستند تا سال ۲۰۲۷ تجهیزات هوآوی را از شبکه‌های ۵G این کشور به طور کامل حذف کنند.

انگلیس از معدود کشور‌هایی است که فعالیت هوآوی را در کشور خود تحریم کرده است. به گفته مقامات لندن فشار‌های آمریکا عامل اصلی اتخاذ این تصمیم بوده است. واشنگتن هوآوی را متهم می‌کند به دلیل ارتباطاتی که با حزب کمونیست دارد دست به اقدامات جاسوسی می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چکار میکنه؟ احتمالا میگه دیگه بهتون جنس آشغال چینی نمیفروشیم
۲۰-۳۰ سال پیش اروپا چکار میکرد؟ حالا هم همون کار میکنه.
آخرین اخبار