الحوثی: آمریکا سیگنال اشغال گذرگاه رفح را به اسرائیل داد

رهبر انصارالله یمن گفت: یورش رژیم اشغالگر به گذرگاه دفح، صرفا حمله به مردم فلسطین نیست، بلکه اقدامی علیه مردم و ارتش مصر به شمار می‌رود.

سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن امروز در سخنرانی هفتگی خود، گفت که آمریکا خواهان توقف جنگ در غزه نیست و ادعای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل فریب افکار عمومی است.

او با اشاره به یورش ارتش اشغالگر به گذرگاه رفح گفت که حمله به گذرگاه رفح، صرفا حمله به مردم فلسطین نیست، بلکه اقدامی علیه مردم و ارتش مصر به شمار می‌رود.

او گفت که آمریکا سیگنال اشغال گذرگاه رفح را به اسرائیل داد و شرایط را برای آن فراهم کرد و در تمام جنایات این رژیم شریک است.
رهبر انصارالله یمن تأکید کرد که یورش به رفح با هدف دوچندان کردن درد و رنج ملت فلسطین و محاصره و گرسنگی بیشتر است.

الحوثی با اشاره به سخنان شب گذشته جو بایدن در خصوص توقف ارسال سلاح‌های تهجامی به اسرائیل در صورت حمله به رفح، گفت: «یورش به رفح با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است و آمریکا تلاش دارد با ادعای فشار بر اسرائیل از طریق توقف ارسال سلاح، افکار عمومی را فریب دهد. اگر آمریکا بخواهد جنگ غزه پایان یابد، فورا جنگ خاتمه خواهد یافت؛ اما چنین قصدی ندارد».

رهبر انقلاب یمن در ادامه گفت که آمریکا پیش از این محموله‌های بزرگی از سلاح و مهمات را به اسرائیل داده که برای نسل‌کشی اهالی رفح کافی است و نباید فریب ریاکاری آمریکا را خورد.

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد که اشغال گذرگاه رفح هیچ دستاورد نظامی برای دشمن در پی نخواهد داشت، چرا که این گذرگاه یک منطقه غیرنظامی است و جبهه نظامی رزمندگان فلسطینی به شمار نمی‌رود.
او افزود: «بیانیه‌های محکومیت در خصوص اتفاقاتی که در رفح می‌افتد، کافی نیست و آمریکا گوش شنوایی برای این محکومیت‌ها ندارد، آمریکا حتی حاضر به شنیدن اعتراض دانشجویان نیست و آنها را سرکوب می‌کند».
جهان عرب و اسلام باید اقدام عملی در پیش گیرد.
رهبر انصارالله یمن در ادامه سخنان خود خطاب به کشور‌های عربی و اسلامی گفت که اعراب و مسلمانان نباید تماشاگر باشند و لازم است تا گام‌های عملی برای توقف درد و رنج ملت فلسطین بردارند.
او گفت که در این میان مصر باید در خط مقدم تحرکات جهان عرب باشد و موضعی قاطع برای تحت فشار قرار دادن دشمن برای تخلیه گذرگاه رفح اتخاذ کند؛ یادداشت اعتراضی مصر در مورد گذرگاه رفح کافی نیست و دشمن اسرائیلی به آن توجهی نخواهد کرد».
الحوثی در ادامه افزود: «کشور‌های عربی گزینه‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک بسیاری در دست دارند. اگر حکومت‌های عربی جرأت اتخاذ موضعی را نداشته باشند، مردم به جای آن وارد عمل خواهند شد و به شکل گسترده اقدام خواهند کرد».
رهبر انصارالله یمن در ادامه سخنان خود گفت که صهیونیست‌ها روند تربیتی و آموزشی فرزندان خود را بر پایه نفرت از اعراب و مسلمانان پیش می‌برند و جنایات وحشیانه‌ای که در غزه شاهد هستیم، نشان از میزان کینه آنها از مسلمان‌ها است.
او ریشه حمایت‌های غرب از اسرائیل را نیز کینه و طمع نسبت به مسلمانان دانست و گفت که علاوه بر این تفکر صهیونیسم نیز در میان غربی‌ها ریشه دوانده است. 
سید عبدالملک الحوثی در بخش دیگری از سخنانش به عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات حرکت می‌کنند، پرداخت و گفت که تاکنون ۱۱۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته است و این هفته نیز ۱۰ موشک بالستیک، کروز و پهپاد به سمت اهداف دشمن شلیک شد.
رهبر انقلاب یمن همچنین گفت که نیرو‌های مسلح یمن در ماه گذشته ۲۵ عملیات انجام دادند و در آن از ۷۱ موشک بالستیک، کروز و پهپاد استفاده کردند.

رهبر انصارالله یمن اعلام کرد که در صورت حمله به رفح، هر کشتی از هر شرکتی که با عرضه یا انتقال کالا به اسرائیل مرتبط باشد هدف حملات نیرو‌های مسلح یمن قرار خواهد گرفت.

او تأکید کرد که این کشتی‌ها به مقصد اسرائیل یا هر مقصدی که به سمت آن حرکت می‌کنند، هدف واقع می‌شوند.

الحوثی گفت: «از این پس به مرحله پنجم و ششم نیز فکر می‌کنیم و گزینه‌های بسیار مهم، حساس و تاثیرگذاری برای دشمنان در نظر داریم».

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بایدن دیوانه را باید مثل سگ سقط کرد
آخرین اخبار