پنتاگون نصب پرچم کنفدراسیون‌ها را در پایگاه‌های نظامی ممنوع کرد

در بحبوحه تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا وزارت دفاع این کشور نصب پرچم کنفدراسیون‌ها (کسانی که حامی برده‌داری بودند) را در پایگاه‌های نظامی این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مارک اسپر» روز جمعه طرحی را اعلام کرد که بر اساس آن نصب پرچم کنفدراسیون‌ها (کسانی که حامی برده‌داری بودند) در پایگاه‌های نظامی این کشور ممنوع می‌شود.

طرح جدید اسپر، لیستی از پرچم‌هایی را که اجازه نصب آن‌ها در پایگاه‌های نظامی آمریکا وجود دارد، ارائه داده، اما نام پرچم کنفدراسیون‌ها در این لیست به چشم نمی‌خورد.

وزیر دفاع آمریکا در این باره می‌گوید: پرچم‌هایی را که به اهتزاز درمی‌آوریم باید با ضرورت‌های نظم و اصول نظامی، رفتار با احترام با مردم و رد نماد‌های تفرقه‌انگیز مطابقت داشته باشد.

این اقدام پنتاگون در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این کاخ سفید با برچیده شدن پرچم کنفدراسیون‌ها از پایگاه‌های نظامی مخالفت کرده بود.

استنی هویر، رهبر دموکرات اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد مجلس نمایندگان هفته آینده درباره طرح برچیدن مجسمه‌های متعلق به چهره‌های کنفدراسیون یا به عبارت دیگر کسانی که حامی برده‌داری بودند، رأی‌گیری می‌کند.


بیشتر بخوانید


قانونگذاران آمریکایی قرار است چهارشنبه هفته آینده درباره این طرح که استنی هویر روز دوشنبه آن را همراه با ۵ تن از اعضای بلندپایه فراکسیون سیاه کنگره ارائه کرد، رأی‌گیری کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داد نمایش «پرچم کنفدراسیون» باید مجاز باشد، زیرا در اولین اصلاحیه قانون اساسی آمریکا قرار دارد.

ترامپ در گفت‌وگویی در پاسخ به یک سؤال درباره اتخاذ برخی تصمیمات نسکار [انجمن کشوری مسابقات خودرو‌های کارکرده] درباره ممنوعیت استفاده از پرچم دوران برده‌داری گفت: "موضع من بسیار ساده است، این آزادی بیان است."

وی افزود: نسکار می‌تواند هر کاری که می‌خواهد انجام دهد و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که به روشی خاص اقدام کنند، افراد دیگر تصمیم می‌گیرند مسیری متفاوت را طی کنند، اما این آزادی بیان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار