ترامپ: سفیدپوست‌ها بیشتر از سیاهان به دست پلیس کشته می‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا با چشم پوشی از ظلم روا داشته شده از سوی پلیس به جامعه سیاهان کشورش، اوضاع را برای سفید پوستان نیز همینگونه ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبر‌گزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالاتی که درباره خشونت پلیس کشورش در قبال سیاهپوستان، وضعیت را برای سفیدپوستان نیز یکسان توصیف کرد.

در پاسخ به خبرنگار سی‌بی‌اس که از ترامپ پرسید دلیل تعداد بالای مرگ و میر میان سیاهپوستان به دست پلیس آمریکا چیست؟ او پاسخ داد: «چه سوال مزخرفی، سفیدپوستان هم همینطورند.»

او سپس در ادامه گفت: «نه اتفاقاً سفیدپوستان بیشتر، سفید‌ها بیشتر به دست پلیس کشته می‌شوند.»

او همچنین در این مصاحبه با اشاره به پرچم کنفدراسیون گفت مردم آن‌ها را دوست دارند و افزود: «مردم این پرچم‌ها را دوست دارند و من می‌دانم افرادی از پرچم‌های کنفدراسیون خوششان می‌آید و اصلاً یادآور بردگی برایشان نیست.»

این صحبت ترامپ در حالی مطرح می‌شود که در تظاهرات اخیر مجسمه‌های نماد نژادپرستی و پرچم کنفدراسیون به دست معترضان به پایین کشیده شده است.

تحقیقات مختلفی بیانگر آن است که سیاهپوستان بیشتر به دست پلیس در آمریکا کشته می‌شوند. البته همین تحقیقات با توجه به جمعیت بالای سفیدپوستان می‌گوید تعداد سفید‌ها نیز بالاست.

به طور مثال، مطالعه‌ای در زمینه خشونت پلیس آمریکا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ نشان می‌دهد، با آنکه قربانیان سفید‌پوست نسبت به سیاهپوستان در این بازه زمانی بیشتر بوده، اما نرخ مرگ و میر در میان سیاهان نسبت به سفیدپوستان ۲.۸ برابر بالاتر بوده است.

هفته گذشته نیز فیلمی منتشر شد که در آن یک پلیس آمریکایی در پنسیلوانیا با پا گذاشتن روی گردن یک شهروند، بر آتش اعتراضات علیه نژادپرستی دمید. او همانند اتفاقی که منجر به جان باختن جورج فلوید شده بود، پایش را روی گردن فرد بازداشت شده قرار داد.

این موضوع بار‌ها در مدت اعتراضات تکرار شده مثلا پیشتر در فضای مجازی تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد نیرو‌های پلیس آمریکا در شهر نیویورک گلوی یک جوان سیاه‌پوست را آنقدر فشار می‌دهند که از حال می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار