پلیس آمریکا برای متفرق کردن معترضان خشمگین در پورتلند از گاز اشک‌آور استفاده کرد

پلیس آمریکا برای کنترل اعتراضات خیابانی در شهر پورتلند از گاز اشک‌آور استفاده کرد که این موضوع سبب مصدوم شدن یکی از تظاهرکنندگان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس آمریکا برای مقابله با اعتراضات خشونت آمیز شهر پورتلند در شب گذشته (به وقت محلی) در خیابان‌ها مستقر شد و از گاز اشک‌آور و همچنین مهمات‌ کنترل جمعیت استفاده کرد.

این تظاهرات در ادامه اعتراضات به نژادپرستی و همچنین خشونت پلیس آمریکا که پس از مرگ جورج فلوید در ماه مه در این کشور آغاز شده است، صورت گرفت. ابتدا گروهی از مردم در نزدیکی دادگاه هاتفیلد تجمع کردند در حالی که تعدادی از افسران پلیس در داخل ساختمان این دادگاه حضور داشتند. سپس وقتی یکی از تظاهرکنندگان قصد داشت با گچ بر روی پیاده‌روی مقابل دادگاه کلماتی را بنویسد ماموران پلیس از ساختمان خارج شدند و به سوی مردم گاز اشک‌آور و مهمات شلیک کردند در نتیجه این اقدام پلیس یکی از تظاهرکنندگان مصدوم شد.

یکی از رسانه‌های محلی گزارش داد این فرد یک جوان ۲۶ ساله است که هنگام مصدوم شدن یک بلندگو بالای سر خود نگه داشته بود و پس از چندین بار شلیک از سوی پلیس بالاخره بر زمین افتاد. او برای انجام اقدامات پزشکی و چندین عمل جراحی ترمیمی بر روی صورت به بیمارستان منتقل شد.

اداره پلیس پورتلند سپس در بیانیه‌ای تایید کرد که آن‌ها از دستگیری‌های ماموران اجرایی فدرال در این منطقه آگاه هستند و کمک بیشتری را برای مهار شورش‌ها خواستارند.

در پی قتل جورج فلوید به دست پلیس نژادپرست آمریکایی آن هم به طرز بسیار فجیع، اعتراضات سراسری در محکومیت رفتار نژادپرستانه پلیس آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد. این اعتراضات تنها در آمریکا صورت نمی‌گیرد بلکه در سایر کشور‌های جهان از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا، استرالیا و چندین کشور دیگر در جریان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار