تمایل وزیر دفاع آمریکا برای سفر به چین

وزیر دفاع آمریکا ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری میلادی به چین سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرد امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی بتواند به چین سفر کند.

او اعلام کرد با همتای چینی خود چندین بار صحیت کرده و امیدوار است سفرش به این کشور تا پایان سال به انجام برسد

مارک اسپر همچنین اعلام کرد دستوری در خصوص عقب نشینی نیروهایش از شبه جزیره کره صادر نکرده؛ اما بطور کلی اوضاع نیرو‌های کشورش در سرتاسر جهان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

مارک اسپر، وزیر خارجه آمریکا همچنین امروز سه شنبه در خلال مراسمی به میزبانی «مؤسسه بین الملل مطالعات استراتژیک» (IISS) مدعی شد روسیه می‌خواهد در انتخابات کشور‌های دیگر از جمله آمریکا مداخله کند.

مارک اسپر در ادامه تأکید کرد واشنگتن اطمینان دارد که می‌تواند یکپارچگی انتخابات آتی کشورش را تضمین کرده و از هرگونه مداخله روسیه جلوگیری کند. وزیر دفاع آمریکا و رئیس پنتاگون در خصوص اتهاماتی که انگلیس علیه روسیه وارد کرده نیز مدعی شد تعجبی نخواهد کرد اگر مسکو تلاش کرده بود تا در امور انگلیس مداخله کند.

پیشتر در یک گزارش ادعایی که از سوی کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان انگلیس منتشر شده بود، روسیه به «تلاش‌های سیاسی برای نفوذ» متهم شده بود.

همچنین گفتنی است مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه مدعی شده بود آمریکا تلاش پکن برای دستیابی به منابع دریای جنوبی چین را اقدامی غیر قانونی قلمداد می‌کند.

نیروی دریایی آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرده بود که در روز‌های آتی این کشور دو رزمایش نظامی در آ‌بهای آسیا به همراه کشور‌های ژاپن، استرالیا و هند برگزار خواهد کرد.

چین با مخالفت این رزمایش‌ها گفته آمریکا با ادعای مالکیت پکن در دریای چین جنوبی باعث افزایش تنش و کاهش ثبات در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار