انگلیس بار دیگر روسیه را به سرقت اطلاعات واکسن کرونا متهم کرد

وزیر خارجه انگلیس بار دیگر اتهام حمله سایبری روسیه جهت سرقت اطلاعات مربوط به ساخت ویروس کرونا را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه سان، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس بار دیگر روسیه را به تلاش برای سرقت اطلاعات مربوط به ساخت واکسن کرونا متهم کرد.

وزیر خارجه انگلیس بدون ارائه هیچ مدرکی دال بر این ادعا گفت این اقدام تنها بخشی از یک رویکرد نظامند گسترده‌تر است که از سوی روسیه در پیش گرفته شده است.

راب در ادامه با تاکید بر در اختیار داشتن اطلاعات این حمله سایبری افزود در برهه‌ای که جهان گرد هم می‌آید تا درمانی برای کووید-۱۹ پیدا کند و بویژه تلاش عمده بر یافتن راهکاری جهانی برای این بیماری قرار دارد، بسیار ناخوشایند و ظالمانه است که روسیه درگیر چنین اقداماتی است.

روز پنج شنبه انگلیس در ادعا‌هایی اثبات نشده روسیه را متهم به تلاش برای مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۹ انگلیس و نیز سرقت اطلاعات مربوط به ساخت واکسن کرونا از طریق حملات سایبری کرد.

بنا به گزارش اسپوتنیک، قرار است ادعای مداخله روسیه در همه پرسی ویژه برگزیت در سال ۲۰۱۶ مورد بررسی پارلمان انگلیس قرار گیرد.

یک مقام سابق اطلاعاتی انگلیس مدعی شد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قطعا در جریان تلاش جاسوس‌هایش برای سرقت تحقیقات پیشگامانه انگلیس در زمینه کشف واکسن کرونا بوده است.

همچنین مرکز امنیت سایبری انگلیس در بیانیه‌ای مشترک با همتایان آمریکایی و کانادایی خود در ادعایی، کرملین را متهم کردند که با استفاده از هکر‌ها تلاش داشته تا پژوهش‌های کشور‌های غربی را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا به سرقت ببرد.

با این حال سخنگوی کاخ کرملین ادعا‌های مطرح شده از سوی انگلیس در خصوص مداخله روسیه در انتخابات این کشور را به طور قاطع رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار