ادعای آمریکا، انگلیس و کانادا درباره حمله سایبری روسیه علیه تحقیقات کرونایی

مرکز امنیت سایبری انگلیس مدعی شد که یک گروه سایبری منتسب به دولت روسیه در تلاش است تا اطلاعات مربوط به ساخت واکسن ویروس کرونا در ۳ کشور انگلیس، آمریکا و کانادا را برباید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، آمریکا، کانادا و انگلیس مدعی شده‌اند که روسیه قصد دارد تا به اطلاعات علمی و تحقیقاتی این کشور‌ها در خصوص ساخت واکسن ویروس کرونا دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را هک کند. به ادعای این ۳ کشور، گروه سایبری روسی که تحقیقات علمی آن‌ها را هک می‌کند (APT۲۹) نام دارد.

مرکز امنیت سایبری انگلیس در گزارشی که آن را منتشر کرده، به جزئیات این خبر پرداخته است. در بیانیه‌ای که به‌دست این مرکز انگلیسی منتشر شده، آمده است: «گروه APT۲۹ تلاش زیادی می‌کند تا ضمن نفوذ در مراکز دولتی و دیپلماتیک، اندیشکده و همچنین مراکز بهداشتی، اطلاعات باارزشی در خصوص پیشرفت ساخت واکسن ویروس کرونا کسب کند.»


بیشتر بخوانید


مرکز امنیت سایبری انگلیس مدعی شد که گروه APT۲۹ ، با سرویس اطلاعاتی روسیه در ارتباط است. این گروه سایبری همچنین به دخالت در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری در آمریکا نیز متهم شده‌اند. ادعای تلاش گروه APT۲۹ برای هک‌کردن اطلاعات مربوط به ساخت واکسن ویروس کرونا، اولین بار است که مطرح می‌شود.

کرملین در واکنش به ادعای مطرح شده به دست مرکز امنیت سایبری انگلیس تاکید کرده که این گروه هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد و اساسا مسکو از هویت آن بی‌اطلاع است.

سه کشور آمریکا، کانادا و انگلیس طی ماه‌ها اخیر بار‌ها مدعی شده‌اند که اطلاعات مربوط به ساخت واکسن ویروس کرونا در مراکز تحقیقاتی آن‌ها مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد.

تنش‌ها بین انگلیس و روسیه در حال اوج گرفتن است، لندن مدعی شده که روسیه در انتخابات عمومی سال گذشته در انگلیس دخالت داشته، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم در واکنش به این ادعا تاکید کرده که آنچه وزارت خارجه انگلیس علیه مسکو می‌گوید، «بی‌معنی» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
مگه تحقيقات واكسن محرمانه است
همه بايد در جريان ريز تحقيقات همديگه باشن تا با كمك هم زودتر هيولا رو شكست بدن والا همه با هم نابود ميشيم
آخرین اخبار