دیپلمات روس: متهم کردن روسیه به حملات سایبری هیچ معنایی ندارد

سفیر روسیه در انگلیس دست داشتن مسکو در حمله سایبری برای دستیابی به پژوهش‌های مربوط به تولید واکسن ویروس کرونا را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، آندری کلین، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه‌ای که قرار است امروز یکشنبه منتشر شود، دست داشتن مسکو را در حمله سایبری هکر‌ها برای دستیابی به پژوهش‌های مربوط به تولید واکسن ویروس کرونا رد کرد.

او در مصاحبه‌ای برای برنامه «اندرو مار شو» که روز‌های یکشنبه از شبکه بی‌بی‌سی پخش می‌شود، گفت: «این اتهامات درخصوص دست داشتن تقریبا قطعی دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه (در این حمله سایبری) که هفته گذشته از سوی لندن، اتاوا و واشنگتن مطرح شد، هیچ معنایی ندارد.»

این دیپلمات با بیان اینکه برای نخستین بار در مورد این هکر‌ها از طریق رسانه‌های انگلیس مطلع شده است،  اعلام کرد: «من به هیچ وجه این داستان را باور نمی‌کنم، این هیچ معنایی ندارد.»

کلین همچنین گفت: «نسبت دادن حملات سایبری به یک کشور خاص غیرممکن است.»

بنا بر اعلام مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس، گروهی از هکر‌های روس برای سرقت پژوهش‌ها در زمینه تولید واکسن ویروس کرونا (SARS-CoV۲)، سازمان‌های انگلیسی، کانادایی و آمریکایی را هدف حمله قرار داده اند.»

به علاوه، آندری کلین اظهارات دولت انگلیس را مبنی بر اینکه «فعالان روس» در جریان مبارزات انتخابات پارلمانی ۱۲ دسامبر گذشته با پخش کردن اسنادی در خصوص توافق تجاری احتمالی بین لندن و واشنگتن پس از برگزیت، در پی ایجاد اخلال در این انتخابات بوده‌اند، رد کرد.

سفیر روسیه در لندن افزود فراتر از این دو مسأله مهم، روسیه آماده پشت سر گذاشتن تنش‌های دیپلماتیک با انگلیس و تجارت با این کشور است.

روابط بین لندن و مسکو از هنگام مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه در شهر سالزبری در جنوب غربی انگلیس، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. روسیه هر گونه دست داشتن در این اقدام را رد کرد، اما این پرونده به موجی از اخراج‌های متقابل دیپلمات‌ها بین لندن و متحدانش و مسکو انجامید. دو کشور فوریه ۲۰۱۹ فقط گفتگویی را که ۱۱ ماه قبل متوقف شده بود، از سر گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار