ادعای مقام انگلیسی: پوتین در جریان حمله سایبری برای سرقت اطلاعاتی پژوهشهای کرونا بوده است

یک مقام سابق اطلاعاتی انگلیس مدعی شد پوتین از حمله هکرهایش برای سرقت پژوهش‌های انجام شده در خصوص کرونا خبر داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، در ادامه اختلافات و اتهام پراکنی‌های کشور‌های غربی علیه روسیه و متهم کردن این کشور به سرقت اطلاعاتی، یک مقام سابق اطلاعاتی انگلیس مدعی شد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قطعا در جریان تلاش جاسوسهایش برای سرقت تحقیقات پیشگامانه انگلیس در زمینه کشف واکسن کرونا بوده است.

«نویل جونز»، ریس پیشین کمیته مشترک اطلاعات انگلیس در مصاحبه با بی بی سی مدعی شد قطع به یقین رئیس جمهور روسیه از حمله سایبری نیروهایش به دانشگاه آکسفورد و کالج سلطنتی لندن به منظور تلاش برای سرقت اطلاعات محرمانه اطلاع داشته است.

ادعای این مقام اطلاعاتی سابق انگلیس پس از آن بیان می‌شود که «مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس» مدعی شد روسیه در زمان قرنطینه ناشی از کرونا، حمله‌ای سایبری به انگلیس کرده و تلاش داشته تا در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۹ انگلیس مداخله کند.

همچنین مرکز امنیت سایبری انگلیس در بیانیه‌ای مشترک با همتایان آمریکایی و کانادایی خود در ادعایی، کرملین را متهم کردند که با استفاده از هکر‌ها تلاش داشته تا پژوهش‌های کشور‌های غربی را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا به سرقت ببرد.

بر پایه این ادعا، اهداف شامل دانشگاه آکسفورد و کالج سلطنتی لندن می‌شده که در حال اقدامی پیشگامانه برای توسعه یک واکسن ضد کرونا هستند. طبق ادعای مقام‌های امنیتی انگلیس، این حمله پیشرفته در بالاترین سطوح از دولت روسیه به انجام رسیده و حتی ممکن است دستور آن از سوی پوتین صادر شده باشد.

کرملین در واکنش به ادعای مطرح شده به دست مرکز امنیت سایبری انگلیس تاکید کرده که این گروه هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد و اساسا مسکو از هویت آن بی‌اطلاع است.

طبق اعلام دیلی میل، دانشمندان انگلیسی در حال توسعه و ساخت یک واکسن برای مقابله با کرونا هستند و اعلام کرده اند با نشانه‌های مثبتی در این خصوص روبرو شده اند و احتمال می‌رود این واکسن تا ماه سپتامبر آماده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار