بازدید میدانی نخست‌وزیر عراق از شهر موصل

مصطفی الکاظمی در سالگرد اشغال شهر موصل به دست تروریست‌های داعش به این شهر سفر و ضمن نشست با مسئولان، پل «الحریه» را افتتاح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  موازین نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سالگرد اشغال شهر موصل در استان نینوا به دست تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۴ و اعلام خلافت در آن، به این شهر سفر کرد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصطفی الکاظمی در سالگرد اشغال شهر موصل به این شهر سفر کرد و پل «الحریه» را پس از بازسازی آن افتتاح و از موزه تمدن نیز دیدن کرد.

پل الحریه دومین پل راهبردی شهر موصل است که به دست تروریست‌های داعش تخریب شده بود. گفته شده پل‌های چهارم و پنجم رود دجله نیز موقتا بازگشایی شده‌اند و پل سوم در دست بازسازی است.

نخست وزیر عراق پس از ورود به شهر موصل با فرماندهان امنیتی و نظامی استان نینوا دیدار و تاکید کرد: آنچه در سال ۲۰۱۴ در این شهر رخ داد و حوادثی که به دنبال آن پیش آمد و یورش داعش به شمال و غرب عراق ناشی از فساد و سوء مدیریت بود.

وی با اشاره به چالش‌های بسیاری که وجود دارد و می‌توان از آن عبور کرد؛ از فرماندهان خواست از جان شهروندان حفاظت کنند و نگذارند حوادث سال ۲۰۱۴ تکرار شود.

الکاظمی افزود: آزادسازی موصل با همکاری و مشارکت تمامی مردم عراق صورت گرفته است. خون‌های بسیاری ریخته شد و با قهرمانی‌های نیرو‌های شجاعمان به پیروزی رسیدیم.

شهر موصل در استان نینوا در شمال غرب عراق است. منطقه‌ای که در سال ۲۰۱۴ و در مسجد نوری این شهر ابوبکر البغدادی، سرکرده معدوم گروه تروریستی داعش در آن اعلام خلافت کرد و سرانجام پس از چهار سال به دست نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق از چنگ تروریست‌ها آزاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار