ناتو: تنها دولت وفاق ملی لیبی را به رسمیت می‌شناسیم

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج را به عنوان دولت قانونی لیبی به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج را به عنوان دولت قانونی لیبی به رسمیت می‌شناسد.

بر این اساس، فائز السراج در تماسی تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو درباره اوضاع لیبی و جنگ داخلی این کشور با وی به رایزنی پرداخت.

در بیانیه دولت وفاق ملی آمده است: استولتنبرگ در این تماس تلفنی تاکید کرد دولت فائز السراج را به عنوان دولت قانونی لیبی به رسمیت می‌شناسد.

دبیر کل ناتو در این تماس تلفنی همچنین تنش‌های نظامی که خلیفه حفتر در لیبی مسبب آن است را غیرقابل قبول خواند و از دخالت روسیه در ارسال تجهیزات نظامی و نیرو به این کشور ابراز نگرانی کرد.

شبه‌نظامیان خلیفه حفتر که از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد.

کشور‌های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند. در ۱۹ ژانویه، برلین میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره برقراری صلح در لیبی بود که کشور‌های روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و همچنین چندین کشور دیگر در آن حضور داشتند. دستاورد مهم این کنفرانس درخواست شرکت‌کنندگان آن برای برقراری آتش‌بس و الزام کشور‌ها به دخالت نکردن در امور لیبی بود. اما این تلاش‌ها تا این لحظه بی‌نتیجه مانده است و درگیری‌ها و جنگ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، جنگ داخلی لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اين حفتره كه رأي عمومي نداره غلط ميكنه حرف ميزنه
آخرین اخبار