سخنگوی ارتش موسوم به ارتش ملی لیبی اعلام کرد؛

تلاش ترکیه برای انتقال حدود ۱۷ هزار تروریست به لیبی

«احمد المسماری» در سخنانی به انتقاد از دخالت‌های ترکیه در امور داخلی لیبی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم به نقل از خبرگزاری آلمان اعلام کرد: سخنگوی ارتش موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر گفت رژیم ترکیه طی روز‌های اخیر برای انتقال حدود ۱۷ هزار تروریست از سوریه به لیبی تلاش کرده است.

احمد المسماری در کنفرانس خبری گفت مجلس نمایندگان لیبی با برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم تشکیل شده و نماینده ملت است و امکان منحل کردن آن هم جز از طریق برگزاری انتخابات وجود ندارد.

المسماری گفت ما با چندین فروند موشک به پایگاه معیتیقه حمله کردیم، زیرا به تهدیدی برای همه منطقه و شهروندان حومه طرابلس تبدیل شده بود. پایگاه هوایی معیتیقه به یک پایگاه نظامی هوایی برای اشغالگران ترکیه‌ای تبدیل شده است.

المسماری افزود بیانیه پنج جانبه (مصر، امارات، یونان، فرانسه و قبرس) به مثابه به رسمیت شناختن بین‌المللی ارتش ملی لیبی و مهر تأییدی بر محوریت نقش ارتش ملی لیبی در جنگ با تروریسم است.

این بیاینه پنج جانبه، مداخله نظامی ترکیه در لیبی را عامل تهدیدی برای ثبات منطقه‌ای دانسته بود.

المسماری بیانیه وزارت خارجه ترکیه را رد و با رؤیا‌های اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) مخالفت و تأکید کرد این رؤیا‌ها در لیبی پایان خواهد یافت.

وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه اعلام کرده بود آنکارا، نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش موسوم به ارتش ملی لیبی را در صورت هرگونه حمله به منافع آنکارا در لیبی، اهداف قانونی تلقی می‌کند.

گفتنی است ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی برخوردار از حمایت‌های بین المللی ماه نوامبر گذشته دو یادداشت برای همکاری‌های امنیتی و ترسیم مرزی امضا کردند. اردوغان همچنین ژانویه گذشته اعلام کرده بود آنکارا استقرار نیرو‌هایی را در لیبی برای حمایت از دولت به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار