محکومیت عملیات خلیفه حفتر از سوی قطر

قطر با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن، عملیات نیرو‌های خلیفه حفتر را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، دولت قطر اقدام نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر در بمباران فرودگاه «معیتیقه» واقع در طرابلس، پایتخت لیبی را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تا به آنچه به گفته این کشور «بازی ژنرال بازنشسته حفتر با جان لیبیایی ها» خوانده شده، پایان دهند.

وزارت خارجه قطر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این چنین اقدامات غیرمسئولانه‌ای نشانگر عدم توجه این شبه نظامیان به جان شهروندان و ریخته شدن خون ملت دوست و برادر- لیبی- است؛ همچنانکه آن‌ها توجهی به ماه رمضان و حرمت این ماه ندارند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: دولت قطر تأکید دارد توقف فوری تجاوز به اهداف غیر نظامی و شهر طرابلس و نیز بازگشت به روند سیاسی، راهی مناسبتر برای پایان درد و رنج‌های ملت لیبی خواهد بود.

در پایان این بیانیه قطر بار دیگر از جامعه جهانی و نیرو‌های مؤثر در صحنه درگیری‌های لیبی خواسته تا مسئولیت تاریخی خود را ایفا کنند و جلوی نیرو‌های خلیفه حفتر را در بازی با جان مردم این کشور و طولانی کردن روند درگیری‌ها بگیرند.

در حالی که خلیفه حفتر پیشنهاد آتش‌بس را در ماه رمضان مطرح کرده بود، خود این پیشنهاد را زیر پا گذاشت و پنچ‌شنبه گذشته حملاتی هوایی را به فرودگاه معتقیقه و اطراف سفارت ترکیه و ایتالیا ترتیب داد. دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرده که این حمله را تلافی خواهد کرد. ترکیه هم گفته که اگر حملات به سفارت ادامه پیدا کند، مراکز ارتش ملی لیبی را مورد هدف قرار خواهد داد.

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرده حملات نیرو‌های «ارتش ملی لیبی» وابسته به خلیفه حفتر به فرودگاه «معیتیقه» و تاسیسات دیپلماتیک «جنایات جنگی» به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار