در انتقاد از تلاش آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران؛

تحلیلگر آمریکایی: پمپئو ترامپ را به سمت مضحک‌ترین خیره سری دیپلماتیک خود سوق می‌دهد

تحلیلگر برجسته مسائل امنیتی آمریکا تلاش وزیر خارجه این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گرت پورتر، مورخ و روزنامه نگار تحقیقی و تحلیلگر برجسته مسائل امنیتی آمریکا اعلام کرد اقدام مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، دونالد ترامپ را به سوی مضحک‌ترین خیره سری دیپلماتیک پیش می‌برد.

این تحلیلگر برجسته مسائل امنیتی آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: برغم خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، به اصرار نتانیاهو، پمپئو، با این ادعا که آمریکا هنوز عضو برجام است می‌خواهد خواستار تحریم تسلیحاتی ایران شود. او قصد دارد ترامپ را به سوی مضحک‌ترین خیره سری دیپلماتیک خود سوق دهد.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دولت ترامپ درصدد است محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند. بر این اساس، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علیرغم خروج از برجام، یکی از طرف‌های این توافق عنوان کند و محدودیت‌های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

طرح واشنگتن بخشی از راهبرد دولت ترامپ برای فشار به شورای امنیت برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی این شورا علیه ایران است.

یک منبع آشنا با مباحث مربوط به ایران در دولت آمریکا به سی‌ان‌ان گفته است که وکلای وزارت امور خارجه آمریکا یک استدلال حقوقی را آماده کرده‌اند که برمبنای آن، ادبیات توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که توافق را تایید کرده، این فضا را برای آمریکایی‌ها باز گذاشته که بگویند با آنکه از آن خارج شده‌اند، طرف توافق هستند.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱، تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و واشنگتن تلاش می‌کند مانع از لغو این تحریم‌ها شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار